Persoonlijk project 3 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Persoonlijk project 3 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Persoonlijk project 3

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 Juni 2013 | Spanje, Ourense

Misschien vragen jullie je af hoe het met mijn persoonlijk project loopt. Ik ben ermee bezig geweest, maar de tijd heeft me wel ingehaald. Voor de vakantie naar Tenerife had ik geen tijd meer, want ik was met andere dingen bezig. Op 15 mei had ik de workshop gepland, maar toen kwam er niemand opdagen. Dat was deels maar goed ook, want de apparatuur werkte niet goed en ik was niet goed voorbereid. Daarna was ik weer met andere dingen bezig (o.a. de dag van het Milieu). Ik had nog een gesprek met een collega erover. Ze zei dat een workshop meer mensen trekt als je echt iets gaat doen, niet alleen een debat houden. Misschien zit daar deels wat in. Tegelijkertijd heb ik niet genoeg promotie gemaakt. Het is bovendien ook gewoon lastig in deze cultuur: mensen zeggen dat ze willen komen, maar uiteindelijk besluiten ze iets anders te gaan doen. Met de activiteiten in As Corcerizas gaat het vaak hetzelfde: pas 2 dagen vóór het weekend dat de activiteit plaatsvindt weet Amigos da Terra of er genoeg mensen zich hebben aangemeld. Al kan dit deels ook aan de manier van werken van Amigos da Terra liggen. Heel veel factoren dus die een rol spelen in het plannen en organiseren van een succesvolle workshop.

Donderdag 20 juni. Ik heb een van de laatste mogelijkheden gebruikt om mijn workshop te plannen. Deze keer heb ik via 3 wegen mails verstuurd: via het netwerk van Amigos da Terra, via Miguel van de gemeente die me al eerder heeft geholpen en via het selecte groepje mensen dat ik hier ken.

Ook vandaag komt er uiteindelijk 1 persoon opdagen: Maurus, een Duitse EVS vrijwilliger die werkt in een andere organisatie in Ourense. Hij is een fervent fietser, heeft hier zelfs 2 fietsen. Hij is daarom geïnteresseerd in het thema van mijn workshop: het gebruik van de fiets in Ourense. Maurus heeft het idee om foto’s te maken en te doen alsof we in discussie zijn. Via Miguel heb ik foldermateriaal ontvangen met promotie van een campagne voor het huren van een fiets. Je hebt een abonnement voor 1 jaar voor 5 euro en kunt op verschillende plekken in de stad een fiets nemen en hem op een andere plek weer achterlaten. Bovendien heb ik folders over een registratiesysteem om je eigen fiets te voorzien van een chip. Mocht je fiets gestolen worden, is hij makkelijker terug te vinden. Dit foldermateriaal gebruiken we tijdens ons ‘debat’.

Het doet me goed dat Maurus dit voorstel doet, want op deze manier heb ik toch het gevoel ‘iets’ te hebben gedaan met de energie die ik erin heb gestoken. Niet altijd kan ik iets (succesvol) afronden, maar leer ik wel een heleboel van de manier waarop dingen gaan.

P.S. Ik heb enkele foto’s toegevoegd aan de blogs ‘Brood, kinderen en volksdansen’, ‘EVS promotie’ en dit blog. Bekijk ze aub gauw, want ik ga ze binnenkort weer verwijderen. Ik heb nu minder fotoruimte.

  • 22 Juni 2013 - 14:08

    €janneke:

    Prima gedaan hoor ,ben trots op je. Hier alles goed .thomas vertrekt volgende week naar Korea . Liefs xxjgtk

  • 22 Juni 2013 - 19:45

    Marian(mams):

    Ja je hebt toch je best gedaan om mensen te werven voor je persoonlijk project, erg vervelend dat er dan maar 1 man komt opdagen, en dan die late aanmeldingen voor zo n weekendactiviteit ,dat zegt
    al genoeg over de Spaanse mentaliteit. Daar kun je niets aan willen. Je bent toch weer goed bezig geweest en die Duitser heeft een prive workshop gekregen, ook wel byzonder toch ! xxxxx Liefs mam

  • 23 Juni 2013 - 14:48

    Oskar:

    Jammer dat er niet meer mensen zijn gekomen, maar 1 dan geen. Aan de foto te zien was die discussie niet op het scherp van de snede. ;)

  • 23 Juni 2013 - 22:32

    Suus:

    Hey zussie..

    Jammer voor alle moeite en energie die je erin gestoken hebt, dat er maar zo weinig mensen op af zijn gekomen. Trek het je niet aan, tis ook inderdaad de spaanse cultuur die constant veranderd en waar dingen moeilijk te beinvloeden zijn.
    Toch leuk dat je dit weer gedaan hebt :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 31147

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: