San Juan - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu San Juan - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu

San Juan

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Juni 2013 | Portugal, Porto

Zaterdagmiddag 22 juni t/m maandag 24 juni. Florence en ik gaan samen naar Porto. Onze eerste en laatste vakantie die we samen doorbrengen. We gaan naar Porto vanwege het religieuze feest San Juan. Dit feest wordt ook gevierd in Galicië, maar wij kozen ervoor om naar Portugal af te reizen.

Ik maak wegens tijdgebrek (en genieten van laatste mogelijkheden om zoveel mogelijk te beleven!) weer een wist-je-dat-lijstje.

Wist je dat...

... we na lang hopen en zoeken via couchsurfing een overnachting te vinden toch maar het goedkoopste hostel hebben gekozen
... het hostel ons niet tegenviel: een huis met karakter (hoge deuren, barok details) én een keuken om zelf eten te kunnen klaarmaken (lees: scheelt euro’s)
... we beiden een Francesinha hebben gegeten
... dit typische gerecht uit Porto ons erg zwaar viel (4 lagen vlees!)
... Florence nog een Indiaanse meid in het hostel tegenkwam (ze heeft 1 jaar in India gewoond)
... Ingrid in dezelfde tijd maar een dutje heeft gedaan

... we gratis naar het museum van contemporary art zijn geweest
... het museum erg grappig was en je jezelf goed kunt vermaken met domme foto’s maken

... we ook naar het strand zijn geweest
... je niet kon liggen in het zand zonder een windscherm
... zwemmen hier net als in Vigo niet aan te raden is (ijskoud!)
... de Portugese vrouwen erg weinig bikini dragen

... we nog enkele kerken en de kathedraal van Porto hebben gezien
... de huizen in versierd zijn met gekleurde tegels
... de kathedraal ook tegelversiering had
... ik dit persoonlijk erg mooi vind passen bij al het grauwe grijs van de kathedraal

... het prachtig weer was
... we een ijsje hebben gegeten op een schaduwplekje met uitzicht op de beroemde brug
... we nog een tuktuk hebben gezien
... we een gebouw vol met Portugese vlaggen hebben gezien
... we het station Sao Bento hebben bekeken
... ook hier prachtige tegelversieringen waarop het oude plattelands leven werd afgebeeld

... het feest San Juan om middernacht begon met vuurwerk
... er tegelijkertijd allemaal geluksluchtballonnen die je aan kunt steken de lucht in gingen
... wij ondertussen met plastic hamers (=tamillo) op ons hoofd werden getimmerd
... dit een onderdeel is van het San Juan feest in Portugal
... iemand dat heeft uitgevonden en daarna wilden de inwoners dit gebruik handhaven
... er ook met de bloemen die aan de uien zitten op hoofden wordt getimmerd
... er ook een ritueel met jezelf wassen met water en bloemen bestaat dat we niet kennen
... we daarna met deze jongeren naar hun buurt zijn geweest om te feesten
... we daar een ander gebruik hebben geproefd: sardine
... Florence een plastic hamer cadeau kreeg
... zij daarna steeds iemand anders terug kon pakken wanneer ze geraakt werd
... we rond een uur of 4 weer naar ons hostel terug gingen

... we maandag tevergeefs voor 'de' gesloten boekwinkel van J.K. Rowling stonden
... deze boekwinkel een trap heeft die in de Harry Potter boeken voorkomt
... we nog werden vergezeld door een eenzame Britse oude man
... hij ons een goed koffieadres gaf
... we daar een ander typisch Porto lekkernij hebben gegeten waarvan ik de naam niet meer weet
... we onze mini vakantie af hebben gesloten met een bezoek aan een Port wijn brouwerij

Ik vond het erg leuk om samen met Florence de stad te bekijken. Dankjewel Florence!

• 26 Juni 2013 - 17:24

Marian:

Leuk!

• 26 Juni 2013 - 19:36

Janneke:

Hoi meid wat een leuk feest,en wederom een leuke ervaring.nog even dan kan je een dutje doen met Oskar.xxx
    Jkgt

• 26 Juni 2013 - 20:36

Esther:

Leuk hoor!!!!
    De laatste stappen in Spanje :)

• 26 Juni 2013 - 21:52

Maria:

Hoi Ingrid,

Zo te lezen hebben jullie een erg gezellig afscheidsweekend in Portugal gehad. Leuk dat jij en Florence het vanaf dag één het goed met elkaar konden vinden. Nog veel plezier de komende dagen.
    xxxx Maria

• 26 Juni 2013 - 23:37

Marian(mams):

Gezellig weekend weer gehad samen met Florence!
    Ja je laatste dagen in Spain zijn aangebroken, maak er nog maar wat moois van.
    Groet en liefs, mam

• 03 Juli 2013 - 21:16

Suus:

Toch weer een leuke reiservaring erbij! en ik ga naar Rome in sept..hihi...heel veel zin in!!