De week van... - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu De week van... - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

De week van...

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Juni 2013 | Spanje, Ourense

Het is een drukke (maar wel leuke!) tijd in mijn EVS-leven. Niet alleen op het werk, maar ook daarbuiten.
Ik geef jullie een beeld hoe mijn afgelopen week was. Het ontbreekt me aan de tijd om uitgebreide verslagen van elke bijzondere activiteit te schrijven. Al maak ik denk ik voor enkelen wel een uitzondering. Maar eerst het weekoverzicht.

... het terrasfeest (donderdag 30 mei)
Florence en ik organiseren een terrasfeest. Omdat eindelijk de lente is aangebroken (en we dus van het terras kunnen genieten!), Florence haar 26ste verjaardag zondag was en ik mijn examen Spaans heb gedaan. Donderdagmiddag gaan we daarom niet werken, want we moeten het eten nog voorbereiden, ons feestelijk kleden en het terras gereed maken voor het feest. Helaas kunnen niet alle genodigen komen, maar met de mensen die er wel zijn is het een gezellig feest.

...biologische zaden (vrijdag 31 mei)
Ik begin een uur eerder met werken. Waar ik mee bezig ben? Samen met stagiair Martín doen we biologische zaden in potten met etiketten erop voor de Dag van het Milieu op 5 juni. Een andere taak die veel prioriteit heeft: van krantenpapier mandjes maken. Maria heeft me geleerd hoe ik dat moet doen. Ook beantwoord ik mails voor het organiseren van het congres over afval.
s’Middags ga ik met Florence, Analía, Joshka en Artai (baby van 8 maanden) naar As Corcerizas. Ik heb vrijwillig aangeboden een handje te helpen met de activiteiten die er in het weekend worden georganiseerd.

...As Corcerizas (zaterdag en zondag 1 en 2 juni)
Activiteiten in As Corcerizas. Op zaterdag help ik mee met boomstronken sjouwen om een wintervoorraad aan te leggen voor het haardvuur in de herberg. De hele ochtend en namiddag werken we in de stralende zon. Ik heb diep respect gekregen voor mensen die elke dag zulk zwaar werk moeten doen!
Zondag besluit ik rustiger aan te doen. Daarom ga ik nog even een paar rolletjes van krantenpapier maken voor de mandjes en s’middags helpen met het eten koken. Na nog te hebben geholpen met opruimen, heb ik het geluk in de auto mee te mogen van een andere vrijwilliger die ook in Ourense woont.

...mandjes, mandjes en nog meer mandjes (maandag 3 juni)
De hele dag ben ik samen met Edu bezig met de mandjes maken. De mandjes dienen als bakje om buttons in te doen. Ik ben al bijna een week druk met deze taak, want het moet af zijn vóór de Internationale dag van het Milieu.

...buttons (dinsdag 4 juni)
Vandaag leg ik de laatste hand aan de laatste 2 mandjes: we hebben er samen 12 gemaakt. Ook maak ik nog wat buttons om de mandjes mee te vullen.

...de Internationale Dag van het Milieu (woensdag 5 juni).
Over deze dag zal ik een apart blog schrijven.
In de middagpauze gaan Florence en ik een belegd broodje halen bij een beroemde broodjeszaak. We eten ons broodje met als toetje een ijsje onder het genot van de zomerzon in een park op.
Na de activiteit word ik door Cris (ontmoet tijdens een boomplantdag in As Corcerizas) uitgenodigd om met haar en haar vrienden iets te drinken. Achja, waarom ook niet?!

...een artikel (donderdag 6 juni)
Ik beantwoord een aantal mails en bekijk websites van organisaties voor het congres van afval. Ook vertaal ik een artikel dat ik heb geschreven.
s’Avonds ga ik wat drinken met Rose en Edu. Ik wil hen bedanken voor hun energie en hulp bij het voorbereiden van mijn examen Spaans. Als cadeautje heb ik voor beiden een kaart gekocht, er een lieve tekst in geschreven en een foto van mij en hen laten afdrukken. Rose weet een restaurant die een ‘bombada’ serveert. Dat is een aardappel met vlees of kaas erin (zie foto).

...een video (vrijdag 7 juni)
Ik knip nog wat buttons uit papier, zodat iemand anders daarna er een button van kan maken. Daarna schrijf ik een blog in het Nederlands over de Dag van het Milieu. s’Middags vertaal ik dit blog in het Spaans om het op het blog van Amigos da Terra over EVS te plaatsen. Ik stuur een mail met de uitnodiging voor mijn 2de workshop. Ook ga ik nog even aan de slag met een andere taak: Florence en ik zijn een video over onze EVServaring aan het maken.

Zoals jullie zien, ik verveel me niet! :-)

  • 07 Juni 2013 - 20:32

    Marian:

    Dat heb ik ook nog nooit gedacht ;-)
    (dat jij je zou vervelen..)

  • 07 Juni 2013 - 21:43

    Suus:

    Je maakt me weer genoeg mee, leeeeuuuk!! De laatste weken vliegen om zo te horen... nog ff lieve zus, dat gaat helemaal goed komen! Wanneer hoor je iets over de uitslag van je spaans examen? gr x Suus

  • 07 Juni 2013 - 22:57

    Marian(mams):

    Leuk week-reisverslag heb je er van gemaakt, het is wel duidelijk dat je je de laatste weken
    niet verveeld!!!!!!!! liefs,mam

  • 09 Juni 2013 - 18:17

    Esther:

    De laatste weekjes!! Je besteedt de dagen goed zo te horen, leuk!
    liefs, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 31144

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: