Nog 2 maanden - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Mei 2013 | Spanje, Ourense

Aan alle lieve mensen die ik ken,

Mijn EVStijd hier begint op te schieten: nog 2 maanden te gaan....

Ondertussen krijg ik vanuit Nederland vragen over wanneer ik weer naar huis kom en dat ik gemist word. Ik weet ook dat ik straks écht weer zin heb om terug naar Nederland te gaan en daar verder te bouwen aan mijn leven met Oskar, familie en vrienden.

Alleen... nu zit ik nog hier. En wil ik hier nog een aantal dingen leren en doen.
Een paar voorbeelden: nog een keer een debat organiseren (over het gebruik van de fiets in Ourense), een tekst vertalen van het Engels naar het Spaans, een video maken over EVS ter promotie, werken aan het Afval Europa project, regelen dat een expositie over afval door scholen gaat worden gebruikt in hun klassen, aanwezig zijn bij een politiek debat over de wetgeving over afval, meehelpen met organiseren van de wereldwijde Dag van het Milieu (5 juni).
En oja niet onbelangrijk: ik ben aan het leren voor een Spaans examen. Ik ga hier niet zeggen wanneer ik het examen moet doen, want dan voel ik de druk van alle mensen thuis die mij succes willen wensen. Ben zo al zenuwachtig genoeg hiervoor. Uiteraard laat ik het weten wanneer het achter de rug is én wat het resultaat is!

Ik hoop al deze dingen nog (goed) te kunnen doen en mijn tijd hier op een goede manier af te sluiten en afscheid te nemen van alle mensen die ik hier heb leren kennen.

Dat betekent helaas ook dat ik niet bij belangrijke gebeurtenissen thuisthuis kon en kan zijn zoals onder andere een trouwjubileum, speciale verjaardagen, een bruiloft en een master diplomauitreiking. Dat vind ik uiteraard heel erg jammer, maar het is niet anders. Ik wilde zo nodig naar het buitenland haha ;-)
Maar als ik weer terug ben, wil ik de dingen die ik gemist heb op mijn eigen manier met de mensen nóg een keer vieren. Afgesproken?!

Voor nu weet ik niet hoeveel tijd ik nog kan en will besteden aan mijn blog. Het hangt ervan af of ik iets interessants heb te vertellen en of ik daar de tijd voor wil nemen. Weet in ieder geval dat ik jullie niet vergeet!!

Veel liefs,
Ingrid

P.S. Vliegticket is nog niet geboekt, maar ik ben in de 1e week van juli weer in Nederland.

P.P.S. Het fotoalbum gaat écht binnenkort bijgewerkt worden. Moet ik even wat tijd voor uittrekken op kantoor, werkt thuis niet goed. Beloofd! (Nederlanders komen hun beloftes (meestal) na, dus ik ga het niet vergeten!)

  • 01 Mei 2013 - 14:29

    Maria:

    Het zou mooi zijn dat je al die plannen gaan lukken. Het lijkt net of het er steeds meer worden.:))
    Succes met je rally. Ik zal vast duimen voor je Spaans. Het komt allemaal goed.
    Lieve groet van Maria

  • 01 Mei 2013 - 18:03

    Marian:

    Wat is de tijd snel gegaan.. en wat heb je veel gedaan en geleerd.
    Een verrijkende ervaring voor je verdere leven. Ver-rijkend ook, trouwens!

    Nog veel plezier en werklust voor de komende laatste weken, zet 'm op.

    Veel liefs,
    Marian

  • 01 Mei 2013 - 18:59

    Suus:

    Zussie..je wilt wel nog veel doelen bereiken in die korte tijd wat je nog hebt he! Dat wordt nog een drukke periode, maar zorg dat je jezelf niet over t hoofd werkt, omdat je ook nog met je voorbereidingen bezig bent voor je spaans examen, knap hoor!!

    Heel veel succes met je laatste doelen bereiken.

    Liefs xx Suus

  • 01 Mei 2013 - 20:49

    Esther:

    Geniet er nog van en dat examen gaat vast lukken

  • 01 Mei 2013 - 21:04

    Marian(Mams):

    Ja Ingrid dat is wel veel wat je nog van plan bent,hoop dat het je allemaal nog lukt maar ren jezelf niet
    voorbij. Je spaanse examen is wel een mooie afsluiting,zal voor je duimen!!!!!
    Groet en liefs van mam

  • 02 Mei 2013 - 09:15

    Ingrid :

    Jullie hebben gelijk, ik wil inderdaad nog veel doen. Dat realiseer ik me nu ook. Ik moet leren prioriteiten te stellen en daarbij ook bedenken hoeveel tijd ik kwijt ben aan een activiteit. Nu begin ik gewoon ergens aan en zie wel waar het schip strandt. Ik heb al 2 activiteiten die niet perse hoeven, de video en het bezoek aan het parlement over de wetgeving van afval. Die kan ik op de 'eventueel' lijst zetten, lijkt me verstandiger!
    En voor mij heeft het examen natuurlijk ook prioriteit, maar komt vast goed zoals jullie zeggen.

  • 05 Mei 2013 - 06:49

    Kyra:

    Hoi Ingrid,

    Wat gaat de tijd snel hè! Nu ik dit schrijf zijn het nog niet eens meer 2 maanden! Heel veel succes met je examen. Enne, vergeet vooral niet te genieten tussen het nastreven van al je doelen door!

    Groetjes,
    Kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 31280

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: