Vakantie Tenerife - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantie Tenerife - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantie Tenerife

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 April 2013 | Spanje, Isla de Tenerife

Ik ben met Oskar op vakantie geweest van zondag 14 t/m 28 april. Vanwege tijdgebrek deze keer geen dagelijks vakantiedagboek, maar de keuze voor een overzicht via een Wist je dat?

Wist je dat...

... Oskar op zondag al van de zon op Tenerife genoten had terwijl Ingrid nog aan het reizen was
... we een hele grote drakenbloedboom en een kas met vlinders bezocht hebben
... er zomaar een vlinder op het informatieboekje dat Ingrid in de hand had ging zitten
... Oskar een talent blijkt te hebben om vlinders mooi op de foto te krijgen

... we over een zwart lava strand gelopen hebben
... Ingrid in een restaurant met de kok aan de praat raakte en die ook 5 jaar in Ourense blijkt te hebben gewoond
... we het gevoel hadden dat de ober een truc uit had gehaald met de rekening

... we aan minigolf hebben gedaan
... Ingrid erg gefrustreerd was toen het balletje net naast het putje belandde tijdens de 2de slag
... Oskar overduidelijk beter in dit spelletje is

... we de Marca kloof hebben gewandeld
... dit erg intensief was (5 uur) vanwege de temperatuur (24 graden) en het hoogteverschil (650m)
... we nu beiden trots zijn op deze prestatie
... we de vulkaan de Teide omhoog geklommen zijn
... dit een wandeling van 20 km en 1200m hoogteverschil was
... we ook deze prestatie kunnen toevoegen aan onze lijst van bijzondere wandelingen
... we ook een mooie wandeling door het Anaga gebergte hebben gemaakt
... we tientallen hagedissen hebben gezien tijdens onze wandelingen
... er ook (minimaal) 2 in ons laatste appartement zaten

... we beiden een introductieduik hebben gedaan
... Oskar dit heel erg leuk vond en hij misschien een duikcursus wil gaan volgen in de toekomst
... Ingrid het liever bij deze eerste duik houdt en in het vervolg gaat snorkelen
... er tijdens het varen naar de duikplek een dolfijn mee zwom met ons bootje

... het weer in Tenerife over het algemeen prima was
... we ook 3 dagen ‘calima’ hebben gehad
... dit de Spaanse benaming is voor een Saharawind die de temperatuur flink doet stijgen
... we toen voor de verandering maar eens naar het strand gingen

... we paard hebben gereden
... dit een erg leuke ervaring was
... het paard van Ingrid een TV-ster was
... Oskars paard een Anadalusische schimmel was
... Ingrids paard steeds stopte om planten te eten
... Oskars paard achteraan liep omdat hij anders ging schoppen

... we op 2 locaties op het eiland overnacht hebben
... de eerste locatie in een rustig dorp lag
... de Nederlandse eigenaar ongelofelijk lekker kon koken
... Oskar heel wat bochten en bruggen gezien heeft tijdens onze kust route langs dorpen richting onze 2e slaapplaats
... Ingrid toen maar een dutje heeft gedaan

... Ingrid ook nog haar rijkunsten heeft geoefend
... Ingrid zich regelmatig afvroeg waar de voetgangers vandaan komen die de bus willen nemen op een afgelegen plaats aan de snelweg
... de ligging van onze tweede locatie steeds een uitdaging was voor onze Opel Corsa
... we een zwembad hadden bij het appartement van onze tweede overnachtingsplek

... we verschillende steden bezocht hebben
... de houten balkons, statige herenhuizen en binnenplaatsen erg mooi waren
... we bananenplantages, terrassen vol met druiven en veel kleurrijke bloemen hebben gezien
... we naar een markt zijn geweest
... we 2 caches gevonden hebben (zie www.geocaching.com)
... we ook een cache gevonden hebben op grootste hoogte tot nu toe (2736m)
... we uiteindelijk 1600 km hebben gereden
... dit ongeveer de afstand is als je 10 keer via de hoofdwegen het eiland rond rijdt

• 30 April 2013 - 11:58

Manon:

Klinkt als een super vakantie! Maar wel eentje waar je daarna van moet bijkomen! :-)

• 30 April 2013 - 12:25

A Nh Ilde:

Haha, klinkt zeker als een leuke vakantie! Veel gedaan en gezien zeg! 8)

• 01 Mei 2013 - 07:37

Esther:

Jullie vakantie klinkt fantastisch!!
    Liefs, Esther

• 01 Mei 2013 - 14:25

Maria:

Ha Ingrid,

Uit je mooie verhaal te lezen hebben jullie veel uit jullie reis gehaald. Lekker actief bezig. een gevarieerde tocht.

xxxxx Maria

• 01 Mei 2013 - 19:14

Suus:

Zeker een vakantie vol met mooie ervaringen! Top! xx dikke KUS

• 05 Mei 2013 - 06:43

Kyra:

Hoi Ingrid,

Dat klinkt als een leuke en heel afwisselende vakantie samen! Lekker actief, jullie hebben veel gezien zeg!

Groetjes,
    Kyra en grote en kleine man