Werkzaamheden van een EVS vrijwilliger - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Werkzaamheden van een EVS vrijwilliger - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Werkzaamheden van een EVS vrijwilliger

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 April 2013 | Spanje, Ourense

Misschien dat jullie wel willen weten waar ik nu elke dag 'druk' mee ben?
Een overzicht van werkzaamheden die ik de afgelopen 2 weken heb gedaan:

Project plastic zakken
- Een aantal keren naar de markt geweest met Edu om enquetes af te nemen bij de marktverkopers.
- De enquetes verwerkt in excel en grafieken geproduceerd voor het officiele document over het project wat Maria aan de gemeente gaat sturen.
- Een selectie gemaakt van de foto's die gemaakt zijn tijdens de afsluitende bijeenkomst van het project.

Cursus afval EU
- Een project dat AdT wil financieren via een ander subsidiepotje voor jongeren van de Europese Unie. Ze willen een uitwisseling van ervaringen over het onderwerp 'afval' met organisaties in andere Europese landen die aangesloten zijn bij Friends of the Earth Europa. Ik heb een deel van mijn tijd besteed aan het lezen van de websites van verschillende organisaties om te kijken of er interessante initiatieven lopen waar AdT wat aan heeft. Ontdekt dat de geschreven taal in Georgië wel Arabisch lijkt en dat de Servische woorden erg op elkaar lijken.

Persoonlijk project
- Evaluatie gehad over mijn eerste workshop met Miguel (gemeente Ourense) en Maria en Dorrio.
- Dorrio heeft mijn blog hierover in het Spaans geplaatst op het blog van EVS in AdT.
- Nagedacht over het onderwerp voor mijn 2de debat, ideeën geopperd en na overleg met de collega's weer verworpen.
- Een korte presentatie gemaakt en andere voorbereidingen gedaan voor de 2de workshop.

Andere activiteiten:
- Ik heb een keer deelgenomen aan een bijeenkomst van de scouting voor het plannen van nieuwe activiteiten. Er is een idee om samen te werken met een activiteit op de dag "Werelddag van het Milieu" op 5 juni.
- Ik heb in overleg met Florence en Cesare een handgemaakte weekkalender gemaakt waarop we schrijven welke afspraken we hebben. Dit ter bevordering van de communicatie tussen de collega's. Uiteindelijk bleek een digitale versie praktischer.
- Een foto laten maken van mezelf met een informatiebord voor de landelijke campagne "Unicos en Europa" over het feit dat Spanje in tegenstelling tot andere Europese landen massaal GMO (genetisch gemodificeerde organismen) gebruikt in het productieproces van o.a. mais.
- De mensen te woord gestaan die op kantoor hun boom op komen halen vanwege de deelname aan de campagne "Geef bloed en plant een boom". Een oplossing gevonden voor mijn gebrek aan het onthouden en uitspreken van de Galicische bomennamen: naamkaartjes bij de bomen.
- Gesprekken met mijn lerares Spaans over werk zoeken, CV updaten en de mogelijkheid om een examen Spaans te doen.
- Misschien ga ik nog een planologisch gerelateerd artikel schrijven over de ontwikkeling van een nieuw traject van de hogesnelheidstrein. Zie blog 'Jaarvergadering AdT'.

Het is erg leuk om met zoveel verschillende dingen bezig te zijn. Ik heb echter bijna vakantie, tijd om uit te rusten. Vanaf zondag ga ik 2 weken met Oskar naar Tenerife. Dan weten jullie waarom je geen antwoord ontvangt als je me een email stuurt.

Lieve groeten uit een regenachtig Ourense!!

  • 11 April 2013 - 17:07

    Marian :

    Leuk om te zien wat je zoal doet, ik had er maar een beperkt beeld van en dat is nu duidelijker geworden. Zie ik werk zoeken staan? Bedoel je in Spanje werk zoeken?

    Alvast een fijne vakantie met Oskar gewenst!

  • 11 April 2013 - 18:22

    Suus:

    Je zit niet stil; je bent met zoveel activiteitrn en projecten mee bezig! Ervaring genoeg dus ;) Nog steeds n regenachtige Ourense?? In Tenerife zal daar wel verandering in komen! gr en fijne vakantie samen ! xx Suus

  • 11 April 2013 - 21:08

    Manon:

    Hey bezig bijtje!!!

    Heel veel plezier op vakantie!!! Geniet samen van Oskar van de mooie omgeving, van het (hopelijk) mooie weer en natuurlijk van elkaar!
    Ik ben hier druk aan het aftellen! Zaterdag al 36 weken! Tussen nu 6 weken hebben we er een gezinslid bij! Het voelt soms nog steeds onwerkelijk! Natuurlijk komt er tzt een geboortekaartje jou kant uit!

    Lieve groetjes,
    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 31276

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: