Persoonlijk project - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Persoonlijk project - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Persoonlijk project

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 Maart 2013 | Spanje, Ourense

De laatste 2 weken van februari heb ik (eindelijk) een begin gemaakt met het werken aan mijn persoonlijk project. Mijn keuze is gevallen op een project waar ik zelf het meest van leer, maar wat (hopelijk) ook een positieve uitwerking heeft voor Amigos da Terra. Dat laatste is namelijk het doel van een persoonlijk project: je deelt iets van je eigen kennis en ervaring met de organisatie waar je het vrijwilligerswerk doet. Op zich heeft mijn project meer voordelen voor mij dan voor de organisatie, maar het gekozen project leek mij gezien de tijd die ik hier nog ben en de uitvoerbaarheid de beste keuze.

Het project heb ik de naam ‘Charla Medio Ambiente’ (=milieu praatje) gegeven. Het doel hiervan is om met jongeren uit Ourense in gesprek te gaan over milieu onderwerpen. Ik weet waar Amigos da Terra mee bezig is en wat mijn mening is over bepaalde onderwerpen, maar ik mis een stuk uitwisseling van ideeën. De collega’s zijn altijd druk met hun eigen werkzaamheden en hebben geen tijd voor deze uitwisseling. Daarom heb ik dit projectvoorstel gedaan aan Maria. Bovendien hoop ik zo meer jongeren bekend te maken met Amigos da Terra en met EVS. Daarnaast heeft dit project een aantal persoonlijke doelen: In mijn eentje leer ik het project voor te bereiden, uit te voeren en te evalueren. Het is een oefening in me goed uit te drukken in de Spaanse taal. Gebruik maken van improvisatievermogen (gedurende het hele project en tijdens de bijeenkomsten) en mijn eigen creativiteit.

De voorbereidingsfase heb ik nu achter de rug. Gesprekken gehad met Edu (die mij graag wil helpen tijdens de voorbereiding en de bijeenkomsten: zijn mening geven over mijn idee, oefenen met de presentatie, souffleren tijdens de workshop als ik even niet weet hoe ik mezelf moet uitdrukken in het Spaans), Miguel: (een medewerker van de gemeente Ourense) en Maria en Dorrio. Ik heb een aankondiging gemaakt die door Miguel online zal worden verspreid aan jongeren in Ourense. Misschien zijn er ook nog jongeren van de scouting geïnteresseerd, daarom ga ik de aankondiging ook aan Anita doorsturen.

Presentatie is bijna af, aankleding van het lokaal en de materialen voor de discussie heb ik verzameld. Nog 'even' mijn presentatie oefenen voor mijn huisgenoten en Edu. En hopen dat er mensen willen komen naar mijn workshop. Wanneer ik die ga geven kan ik nog niet zeggen, omdat hier alles heel snel kan veranderen. De zenuwen om écht de workshop te gaan doen beginnen nu toch wel op te spelen. Wordt vervolgd........

  • 14 Maart 2013 - 18:12

    Manon:

    Dat klinkt alsof je behoorlijk hard hebt gewerkt! Heel veel succes met je project en ik hoop dat het zo uitpakt als je graag wilt! Zet hem op!

  • 14 Maart 2013 - 18:18

    Esther:

    Super dat je dt gaat doen en durft!! Niet alleen vanwege de taal, maar ook om een verhaal over te brengen wat je raakt. Zal misschien soms lastig zijn als er sceptische jongeren zijn, maar daar leer je van. Succes!
    Liefs, Esther

  • 14 Maart 2013 - 21:36

    Marian :

    Heel veel succes! Stoer van je!

  • 15 Maart 2013 - 16:14

    Maria:

    Helemaal goed om je eigen voordeel eruit te halen. Daarvoor ben je hieraan begonnen. Prachtig hoe je zelf het initiatief neemt en het allemaal doet. Door dit persoonlijk project geeft je een visitekaartje af van een doordacht en goed voorbereide organisator en planner. Gezonde spanning hoort erbij. Succes!!!!!

  • 15 Maart 2013 - 22:19

    Marian(mams):

    Goed idee van je om je persoonlijk project op deze manier te brengen. Misschien valt het wel mee met de zenuwen als je echt met de presentatie bezig bent,en sta je nog versteld van jezelf!!!!
    Zet hem op,succes!!!! Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 31277

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: