Recycle ideeën - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Recycle ideeën - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Recycle ideeën

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Maart 2013 | Spanje, Ourense

In dit blog wil ik ideeën verzamelen om groen bezig te zijn en te recyclen. Tijdens mijn werk bij Amigos da Terra kom ik vaak interessante internetpagina's met goede ideeën tegen. Wie weet inspireert een van deze ideeën mijn lezers wel om mee aan de slag te gaan!
En wie nog een idee heeft? Tell me!

*Blog van 2 andere EVS vrijwilligers in Hongarije met o.a. 10 ideeën om plastic zakken te recyclen. Je kan tassen, bekerhouders en nog veel meer maken als je gaat haken met plastic zakken. Maria, mijn collega heeft bijvoorbeeld een hoed gehaakt van plastic zakken.
http://messzelato.tumblr.com/ en http://cristencrochet.blogspot.hu/ en http://bagsbegone.com

*Gooi jij je gebruikte olijfolie ook door de gootsteen? Hergebruik je oude olijfolie en vorm het om in zeep! Ik heb dit laatst gedaan met Florence en Cesare (wel met nieuwe olijfolie, maar als je oude filtert werkt het ook) en nu hebben we natuurlijke én goedkope zeep. Zie de volgende link voor een machine waarmee je in een handomdraai hetzelfde kunt doen: http://www.fabricadejabon.es/

*Waar ik zelf nu mee bezig ben? Een oud tshirt om te vormen in een handtas. Erg leuk, het resultaat zal ik hier posten als hij af is.

Ik voeg hier regelmatig nieuwe ideeën toe, dus neem gerust eens een kijkje! Ik hoor graag andere ideeën.

P.S. Ik heb enkele foto's aan het blog 'project compost' toegevoegd.

  • 11 Maart 2013 - 11:33

    Maria:

    In plaats van kaarsjes branden kun je een glazen potjes vullen met water. Hierop een laag van 1 cm. olijfolie/slaolie gieten. Hierop een klein plastic houdertje/schaaltje met een lontje laten drijven ( snijden uit plastic melkvaatje o.i.d. ) Kost niks en je uren brandplezier.
    Van lege blikken kun je sier/speelgoed maken. Te denken aan autootjes en bliklopen.


  • 11 Maart 2013 - 11:54

    Marian:

    Wij gebruiken altijd de plastic draagtasjes (die ik alleen maar aanneem in een winkel als ik nieuwe nodig heb; normaal neem ik een eigen tas mee) altijd in de pedaalemmer c.q. prullenbak.

    Ik lees mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 31269

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: