TV interview - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu TV interview - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

TV interview

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 Februari 2013 | Spanje, Ourense

Ik heb meerdere keren in de krant gestaan en een radio interview gedaan. Alsof dat nog niet genoeg was, was vandaag de televisie aan de beurt. Nog meer media ervaring!

Met de auto van Dorrio gaan we rond een uur of 1 naar de studio van La Regió n, een Galicische krant die ook het televisiestation El Mino in Ourense beheerd. Het gebouw bevindt zich op 20 minuten rijden van Ourense op een groot en lelijk industrieterrein. Het terrein is zelfs zo groot dat de straten nummers hebben.

Alle 3 zijn we zenuwachtig, want geen van ons heeft zin om op de televisie te komen. Vanwege de gratis publiciteit (Amigos da Terra) en een nieuwe ervaring (Florence en ik) doen we toch maar mee.

Bij het gebouw aangekomen maak ik snel wat foto’s. Bij binnenkomst mogen we gelijk door naar de make-up hoek. Deze hoek is in dezelfde ruimte waar tegelijkertijd een uitzending live wordt opgenomen. Erg onhandig volgens mij, want je moet heel stil doen. We gaan in de make-up (lelijke roze lippenstift mja) en maken foto’s van elkaar. Daarna moeten we 5 minuten wachten totdat het huidige interview afgelopen is. De interviewster vraagt onze namen en legt uit welke vragen ze zo gaat stellen. Ze wil graag weten of wij verschillen hebben gemerkt tussen hoe ze in onze landen omgaan met het milieu in vergelijking met Galicië. Ondertussen maakt de cameraman nog wat foto’s van ons.

De vrouw stelt ons voor, maar vraagt niet wat we gestudeerd hebben of andere persoonlijke vragen. Ik praat een beetje onsamenhangend door de zenuwen (maar dat is ook gewoon mijn manier van communiceren), maar gelukkig legt Dorrio later nog eens extra uit dat ik voordat ik naar Spanje kwam geen woord Spaans sprak.

Waarom ben ik hier en heb ik Amigos da Terra gekozen? Ik zeg dat ik nu de werkervaring in een NGO heb wat ik in mijn land niet kan doen. (zo ongeveer, weet mijn antwoord niet meer precies…)

Er is een moment dat Florence en ik niet begrijpen wat de vraag is (ik), we zouden kunnen antwoorden (beiden) en we dan ook niets zeggen (beiden). Erg stom, maarja dan moet die interviewster maar geen ingewikkelde lange vragen stellen. Is haar eigen schuld. ;-)

De vraag over een verschil tussen Galicië en mijn eigen land op het gebied van het milieu beantwoord ik naar mijn idee wel goed. Ik zeg dat ze in mijn land beter aan recyclen doen en de straten schoner zijn.

Een andere vraag ging over welke plaats je in Galicië het bezoeken waard vind. Aangezien ik langer hier ben, mag ik hem beantwoorden. Ik denk meteen aan mijn bezoek aan La Coruna en hoe mooi de kuststrook daar is. Reageert de interviewster met: ja maar we zijn hier in Ourense. (Ik denk: ja dáág mevrouw, dan had je duidelijk provincie Ourense moeten zeggen, ik hoorde Galicië) Ik verontschuldig me en beantwoord de vraag deze keer wel goed: ik vertel dat ik het gebied van Canon do Sil met een stukje van de camino van Santiago waar ik het afgelopen weekend ben geweest erg mooi vind. Gelukkig is dat wel een goed antwoord, pfff.

Ze wil ook nog weten wat we in Galicië nog willen bezoeken. Florence antwoordt als eerste, dat geeft mij tijd om na te denken. Ik antwoord dat we (daarbij kijk ik naar Florence) erover gepraat hadden om een deel van de camino van Santiago te lopen en dat we dat wel zouden kunnen doen aangezien Santiago redelijk dichtbij is.

Florence maakt nog goede reclame voor onze activiteit van het komende weekend: we gaan (in samenwerking met het Rode Kruis) 1000(!) bomen planten in het gebied rondom As Corcerizas. Ieder jaar zijn er heel veel bosbranden in dit gebied (en ook in andere natuurgebieden in Galicië overigens) waarbij er heel veel bomen verbranden. Dat komt deels trouwens omdat er niet regelmatig gecontroleerd wordt tijdens de zomermaanden of er beginnende branden zijn. Die worden dus niet altijd gesignaleerd en daardoor verbrandt er heel veel hectare bos.
Dorrio maakt natuurlijk ook nog reclame voor Amigos da Terra en EVS.

Dan is het interview alweer afgelopen.
Ik vind dat ik het wel goed heb gedaan, op die opmerking over La Coruna na. Het gevoel na afloop: ik ben een beetje teleurgesteld. Ik denk dat het komt doordat het interview kort was, de interviewster zo rap lange vragen stelde en LIVE (deze keer dus wel) op tv toch anders is dan op de radio. Het radio interview was veel intiemer, de interviewer stelde veel meer persoonlijke vragen. Ik denk dat we voor de interviewster van de tv er alleen maar even waren om die vraag over de verschillen tussen landen op het gebied van het milieu te beantwoorden. Maar goed, het is weer publiciteit voor Amigos da Terra en ik heb er weer een bijzondere ervaring bij!

P.S. Dankzij Edu (de lokale supervrijwilliger bij Amigos da Terra) kunnen jullie het interview via Youtube bekijken. Hij heeft een mooie video gemaakt van de uitzending op tv.
Bekijk deze link: http://www.youtube.com/watch?v=bN1Tx-ks-JA&feature=youtu.be

  • 27 Februari 2013 - 19:24

    Marian:

    Keistoer van je! Ik geef het je te doen zeg, op live tv en dan nog in een andere taal ook.

  • 27 Februari 2013 - 19:27

    Martine:

    Echt super van je om het gewoon te doen; heel eerlijk gezegd denk ik dat ik geprobeerd had om eronder uit te komen (waar is die schaamrood op de wangen smily als je em nodig hebt...)
    Respect voor je!

  • 28 Februari 2013 - 09:37

    Maria:

    Wat een uitdaging. Je raakt een bekendheid in de krant, op radio en televisie. Hierdoor heb je je kansen alweer vergroot. Wie weet ligt er een mogelijkheid in Hilversum in het verschiet :)
    xxxx Maria

  • 28 Februari 2013 - 11:22

    Heger:

    Wow een live interview op tv! Wat goed dat je alle uitdagingen die op je pad komen aangaat. Weer een ervaring rijker :)

  • 28 Februari 2013 - 17:12

    Suus:

    Hey zus, leuk hoe je weer zo enthousiast verteld over je radio ervaring!
    Toch knap als je zo vragen voorgelegd krijgt met de camera en je dan ook nog naar de antwoorden moet zoeken in het spaans! De foto's komen eraan na t weekend van t appertement! X tot snel!

  • 28 Februari 2013 - 18:11

    Esther:

    Wat een ervaringen! Eerst radio en nu tv! Ik geloof niet dat ik het je na zou doen. Petje af!

    Liefs, esther

  • 01 Maart 2013 - 09:27

    Marian:

    Ik heb naar het filmpje gekeken; nou ja, de gedeelten met jou dan.
    En al versta ik er natuurlijk nauwelijks iets van, het ziet er heel goed uit, volgens mij kun je je goed verstaanbaar maken. Hele verhalen die je daar houdt.. :-)
    Erg leuk om je weer LIVE te zien.

    Respect!!

  • 01 Maart 2013 - 10:10

    Marlous:

    Wat leuk dat je op radio en tv komt! en dapper om dat in Spaans te doen hoor.
    groetjes Marlous

    ps. Die roze lippenstift staat je leuk :)

  • 01 Maart 2013 - 11:26

    Maria:

    Lieve Ingrid,
    Ik heb met bewondering naar je tv opname/interview gekeken. Ook ik versta geen woord Spaans maar je gesprek liep erg relaxed. En wat ben je mooi opgemaakt. Een plaatje!!!

  • 01 Maart 2013 - 14:16

    Eduardo:

    Me encanta tu Blog y las fotos jejejeje... de ahora en adelante tienes un seguidor y un amigo mas!!! :)

  • 01 Maart 2013 - 17:50

    Esther:

    Ik heb het interview gezien. Echt goed dat je zo relaxed bent tijdens het gesprek. En die lippenstift......

  • 04 Maart 2013 - 22:16

    Marian(mams):

    Heb samen met pap je t.v. debuut gezien,geweldig hoe mooi je er uit zag,en dan je spaans dat is
    toch niet mis. Ook al verstaan we er niets van,je maakt wel indruk op ons! Liefs, mam

  • 05 Maart 2013 - 10:09

    Wies:

    2 maart 2013 16:56 | Door: Wies
    Hoi Ingrid, ik heb zojuist het interview bekeken en hoewel ik er bijna niets van kon verstaan, kwam je heel goed over. Volgens mij gaat het wel heel goed met de Spaanse taal.
    Het ging allemaal best vloeiend. Knap van je om daar te gaan zitten en je te laten interviewen. Heel leuk om je even weer "life" te zien. Geniet nog van de tijd daar en amuseer je met Suus als die een weekje naar je toe komt.
    Groetjes uit Brunssum van Wies en Peter xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 31272

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: