Nieuwe projecten - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Nieuwe projecten - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Nieuwe projecten

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 Februari 2013 | Spanje, Ourense

De vorige week heb ik met Maria een goed gesprek gehad over mijn leerdoelen voor het 2de deel van mijn EVS. Ik heb een voorstel gedaan (lees: leerdoel initiatief nemen) dat ik graag meer met andere mensen wil communiceren over milieu onderwerpen. Resultaat: een aantal nieuwe projecten waar ik de komende tijd aan kan gaan werken. Ik kan er echter nu nog niet dieper op ingaan, omdat ik nog in de oriëntatiefase zit. De ideeën moeten nog door mij worden uitgewerkt in concrete projecten.

Het plastic zakken project is voor Amigos da Terra bijna ten einde. Eind deze maand is de laatste loting en onze laatste dagen op de markt. Daarna wordt het project voortgezet door de medewerkers van het marktgebouw. Het betekent dat er voor mij werkzaamheden zijn: helpen met ervoor zorgen dat de evaluatie van het project goed verloopt.

Daarnaast start de eerste bijeenkomst over het compostproject in Arzúa begin maart. Dat betekent me inlezen over compost en duidelijk krijgen welke rol er voor mij en de andere vrijwilligers ligt tijdens de eerste plenaire bijeenkomst met de geïnteresseerden die willen leren hoe ze thuis een compost maken en hoe ze minder afval kunnen produceren. De opzet van het project is voor Maria niet nieuw, ze geeft al enkele jaren workshops over composteren in verschillende plaatsen in Galicië.
Arzúa is overigens een bekend toeristisch trekpleister vanwege een grote kaasproductie. Net Gouda dus ;-) Misschien dat ik nog ga kijken wanneer in een weekend het kaasfeest gehouden wordt, mocht ik geen andere leuke activiteiten op de planning hebben. Soms is kiezen heel lastig. ;-)

Ik ben er nog niet helemaal uit welk project ik ga doen voor mijn persoonlijke project. Dat kan iets met geologie in As Corcerizas zijn, omgevingspsychologie of toch een van de nieuwe ideeën gebruiken om uit te werken. Ik hoop daar op korte termijn een keuze in te maken.

Ik ben blij dat ik nu weer concreter kan gaan werken aan (nieuwe) projecten. Daar ben ik toch wel aan toe, na alle tijd dat de verhuizing in beslag nam. Ik ben hier immers niet alleen om te reizen, nieuwe mensen te ontmoeten en veel te leren over mezelf, maar ik wil ook werkervaring op doen.

  • 17 Februari 2013 - 18:23

    Marian:

    Je komt er vast wel uit!
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 31281

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: