Radio interview - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Radio interview - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Radio interview

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Februari 2013 | Spanje, Ourense

Een aankondiging voor de geinteresseerden.

Morgen om 9h worden Florence, Cesare en ik live geïnterviewd over ons vrijwilligerswerk bij Amigos da Terra door Radio Onda Cero in Ourense. Zij hebben elke donderdagochtend een programma over het milieu.

Voor wie zin en tijd heeft om live te luisteren (ja, het is in het Spaans, dat lijkt me logisch), ga dan naar deze link: http://www.ondacero.es/directo/galicia/ourense/

Best wel eng zo'n interview (en dan ook nog live!), maar voor alles moet een eerste keer zijn. Ga me voorbereiden en dan maar duimen dat het goed gaat!

Toevoeging 14-2, 10u:
Je kunt het interview vanaf 13.10u luisteren via bovenstaande link. We zijn zojuist ongeveer 3 kwartier bezig geweest om de uitzending op te nemen. Gelukkig was het dus toch niet helemaal live, ik had dat niet goed begrepen.


Een verslag van het interview en hoe ik het ervaren heb:

Met Dorrio gaan we naar de radiostudio van radio Once Cero. We worden ontvangen door de man die met ons het interview gaat houden. Hij checkt of hij onze namen weet. Daarna lopen we gelijk door naar de studio. Eerst worden er nog een paar groepsfoto’s gemaakt door een andere medewerker.
Van te voren weten we niet welke vragen er gesteld gaan worden. De interviewer legt aan de luisteraars uit dat het gesprek in Castellano wordt gedaan in plaats van in het Galicisch. Hij begint met ons voor te stellen, maar ik vergeet ‘hallo’ te zeggen in de microfoon. Een eerste zenuwen-blunder. De interviewer stelde een aantal vragen en ik zal uitleggen hoe ik die beantwoordt heb. De volgorde van de vragen weet ik niet meer precies.

Vraag 1: Waarom hebben jullie Amigos da Terra en Ourense als stad gekozen voor SVE?
“Ik wilde graag Spaans leren en ik vond geen andere, vergelijkbare interessante projecten zoals Amigos da Terra.” (Ik geef geen antwoord op de vraag over Ourense, maar ja...)

Vraag 2: Wat heb je gestudeerd?
“Planologie”. Ik geloof dat de interviewer niet begreep wat ik bedoelde. Hij maakte de opmerking dat mijn antwoord niet duidelijk was, maar dat we daar nu niet op in gaan. Zal ik wel het verkeerde woord hebben gebruikt. Ik kan er ook niets aan doen dat mijn studie niet zo algemeen bekend is. ;-)

Vraag 3: Wat voor werk doe je nu binnen Amigos da Terra?
Soms een beetje zoekend naar woorden en een aantal keren ‘euh’ lukt het me toch redelijk om promotie te maken voor het plastic zakken project op de markt. Ik heb me op die vraag ook ‘goed’ voorbereid, want ik lees een beetje vanaf mijn blocnote het antwoord op.

Vraag 4: Wat heb je te geven aan Amigos da Terra vanuit je eigen kennis en ervaring?
Ik geef als antwoord dat ik in mijn studie een vak had over omgevingspsychologie en dat ik denk dat Amigos da Terra die kennis wel kan gebruiken. Maria hoorde echter tijdens de uitzending dat ik geologie heb gezegd.

Vraag 5: Er is niet veel vervuiling in deze stad, toch?
Wat doet Ourense goed voor het milieu?
Bij de eerste opmerking, denk ik: jawel, jullie hebben een rivier die heel erg vervuild is... Ik durf dat echter niet te zeggen, de eerste keer op de radio en dan al kritiek leveren. Ik antwoord echter dat ik het niet helemaal weet. (Wat de waarheid is, tja... Bij het luisteren achteraf moesten Maria en Dorrio lachen om mijn antwoord.)
Tweede vraag: Euhhh, balen ik moet als eerste antwoorden. Snel nadenken. Wat een moeilijke vraag! Het enige wat ik kan bedenken op dat moment is het voorbeeld van de dag ter promotie van het fietsen. Ik merk dat daarna Florence en Cesare het nog moeilijker hebben om deze vraag te beantwoorden. Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit lastig vind!

Vraag 6. Noem een plaats met natuur in je land wat erg interessant is om te bezoeken.
Het enige dat ik zo snel kan bedenken is DE KEUKENHOF.... Sjonge wat een reclame voor Nederland! (En ik ben nog nooit bij de Keukenhof geweest...) Ik had natuurlijk De Veluwe moeten noemen, wat ik veel interessanter vind! Maarja, bedenk dat maar eens als je daar zit vol zenuwen en snel een antwoord moet geven.

Vraag 7. De interviewer stelde niet altijd de meest bijdehande vragen. Hebben jullie elkaars landen al eens bezocht? Die vraag werd door ons alle 3 met een volmondig JA beantwoordt. (Wat moet je daar anders op zeggen?)

Vraag 8. De interviewer wil weten waar ik woon in Nederland. Rotterdam. “Oh maar dan moet je zeker een stuk reizen om bij natuur in de buurt te komen.” Ik geef het antwoord dat ik dicht bij de grens van de stad woon en dat daar dicht bij natuur is. (Persoonlijk vind ik dat een erg goed antwoord van mezelf!)

Vraag 9. De interviewer vraagt als laatste of we een Spaanse vriend/in hebben in Ourense. Maar ik luisterde niet goed en hoorde enkel het woord ‘vriend’. Dus ik roep: ja. Vraagt de interviewer daarna: is het een Spanjaard? Nee. Is het een Ourensenaar? Nee.
Euhhh oeps, nu heb ik iets stoms gezegd OP DE RADIO hahahahaha. Achja, beetje promotie voor jou Oskar, toch? :-) (Btw. Welke luisteraar vindt het antwoord op deze vraag nu interessant???)

Dorrio legt tussen de vragen door nog uit wat EVS is en dat Amigos da Terra een host- en zendorganisatie is. Daarna worden we bedankt voor onze medewerking en sluit de interviewer af met de herinnering dat Amigos da Terra werkt op de markt van Ourense om het aantal plastic zakken te verminderen. Allemaal naar de markt gaan dus!

Het was een heel bijzondere ervaring, de eerste keer op de radio!! Over het algemeen ben ik erg tevreden over mijn prestatie. Het was tenslotte de allereerste keer én in een taal die ik nog aan het leren ben. Wat heb ik toch een geluk dat ik zoveel nieuwe dingen hier mag leren en ervaren!! En achja over mijn foutjes... nu heb ik wel een leuk verhaal dat ik nog vaker kan vertellen! (De collega's plagen me nu al met mijn opmerking over een vriend in Spanje hahaha.)

  • 13 Februari 2013 - 16:20

    Martine:

    Dat is nogal! Spannend hoor. Succes!

  • 13 Februari 2013 - 18:04

    Marian:

    Zet 'm op! Wow, stoer van je!

    Groetjes,
    Marian

  • 13 Februari 2013 - 19:50

    Susan:

    Toi toi toi vanuit Nederland! dikke kus we denken aan je...xx

  • 13 Februari 2013 - 19:53

    Manon:

    Wat sjiek! Veel succes!

  • 13 Februari 2013 - 22:29

    Marian(mams):

    Ingrid veel succes morgen,zal voor je duimen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 31281

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: