Internationale Dag van de Vrijwilligers - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Internationale Dag van de Vrijwilligers - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Internationale Dag van de Vrijwilligers

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 December 2012 | Spanje, Ourense

Op 5 december is het de Internationale dag van de Vrijwilligers.

Afgelopen week heb ik voor deze dag 2 dagen fysiek werk verricht: stickers met het adres van Amigos da Terra plakken op 2 verschillende typen kaarten over vrijwilligerswerk en European Voluntary Service.

Na het marktproject gaan we met de vrijwilligers naar het gemeentehuis van Ourense. In een prachtige zaal wordt een document voorgelezen over het waarom van de Internationale dag van de Vrijwilligers. We halen spullen in een ander gebouw om een kraam op te kunnen zetten in de winkelstraat van Ourense. Op de tafel worden folders over vrijwilligerswerk neergelegd. Een aantal jongeren proberen de mensen te interesseren voor het vrijwilligerswerk. Amigos da Terra mag ook een deel van de tafel gebruiken. Onze folders over afval en minder consumeren, composteren en natuurlijk de kaarten over EVS kunnen de mensen meenemen.

's Morgens zijn er maar weinig jongeren op straat. Toch geef ik enkele kaarten weg. Een meid die allerlei vragen stelt aan de man van de afdeling 'vrijwilligerswerk Ourense' die de kraam beheerd, krijgt van mij een kaart. Later geef ik er nog een aan een meid die in gesprek is met een van de vrijwilligers. Ik raak nog in gesprek met een jongen die mij steeds in het Engels antwoord waarop ik in het Spaans reageer. Hij wil graag zijn Engels oefenen en is bovendien geinteresseerd in EVS. Ik geef hem mijn emailadres van Amigos da Terra (eerste keer, blijk me later te hebben vergist, maar hij heeft in ieder geval mijn naam). Hij wil me toevoegen op facebook. Ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren, met Spanjaarden weet je dat maar nooit. ;-) Zou ik wel leuk vinden: een nieuw persoon om mijn Spaans mee te oefenen en nieuwe mensen in Ourense te leren kennen. s'Middags help ik ook nog even een half uurtje mee.

s'Avonds wordt er nog een film vertoond over vrijwilligerswerk, maar omdat ik een trein moet halen kan ik daar niet heen. Daarover meer in een nieuw blog.

  • 08 December 2012 - 19:29

    Marian:

    Ha Ingrid!

    Stoer dat je in spaans antwoordt als iemand je in het engels aanspreekt. 5 dec. dag van de vrijwilligers, even wat anders dan Sinterklaas (heb je nog cadeautjes gehad trouwens?).

    Liefs, en groetjes vanuit de sneeuw,
    Marian

  • 08 December 2012 - 23:39

    MARIAN(MAMS):

    HOI INGRID,

    IK WEET NIET OF IN NEDERLAND OOK EEN DAG VOOR VRIJWILLIGERS BESTAAT,HEB ER NOG
    NIET VAN GEHOORD.
    LEES DAT JE WEER GOED BEZIG BENT GEWEEST VOOR JE ORGANISATIE.

    LIEVE GROETEN VAN MIJ !

  • 09 December 2012 - 18:08

    Suus:

    Hey Ingrid!

    Alweer een goede daad verricht voor de regio Ourense! Het houdt maar niet op bij jou!

    Liefs x Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 31270

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: