Vakantiedagboek dag 11 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek dag 11 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek dag 11

Door: Oskar

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 November 2012 | Spanje, Ourense

Dag 11.

Om 6:00 gaat de wekker. Tijd om de spullen te pakken en op weg te gaan. Het is nog dik 2.5 uur rijden naar het vliegveld van Porto en mn vlucht vertrekt om 10:00 (lokale tijd - in Portugal is het een uurtje vroeger). Samen met Ingrid loop ik naar de auto om de koffers in te laden en afscheid te nemen. Een onvermijdelijk moment helaas. Terwijl Ingrid weer naar bed gaat zet ik koers richting Porto. Het is erg mistig, maar gelukkig ook erg rustig op de weg. Een van de verhuurvoorwaarden van mijn huurautootje was dat ie met een volle tank geleverd werd en leeg terug moest. Voor deze 'service' werd dan wel dik 90 euro in rekening gebracht... Zaak dus om het ding tot de laatste druppel leeg te rijden! Lekker plankgas de berg op. Airco aan. Regelmatig flink de remmen testen en nog een paar extra rondjes rond het vliegveld (ik was toch ruim op tijd). Het mannetje van Interrent nam lachend mijn autosleutels in ontvangst maar keek daarna een beetje sip toen het benzinemetertje in de auto nauwelijks bewoog. That's the deal!

Eenmaal in het vliegtuig waren er nog een paar probleempjes. De vlucht was volledig vol geboekt, en hoewel Ryan Air elk vliegveld vol heeft staan met metalen rekjes waar je handbagage in moet passen blijkt dat toch geen garantie voor het probleemloos opbergen van bagage. Nadat enkele handbagage koffers naar het ruim waren verplaatst konden we toch nog vertrekken (met een half uur vertraging). Althans, we stonden letterlijk startklaar toen de piloot besloot toch maar terug te keren naar de gate. Er was een passagiere aan boord die het verkeerde vliegtuig had genomen... (hoe krijg je het voor elkaar...). Enfin, trapje erbij, miepje eruit en zo konden we toch nog vertrekken. 1 voordeel, bij de landing in Eindhoven klonk een keer _niet_ die irritante Ryan Air tune ( "Welcome, you have arrived on yet another on-time flight, ..."). Na nog een paar uurtjes treinen was ik rond 17:00 weer thuis.

Nawoord voor alle (trouwe) lezers;

Dit was voorlopig mijn laatste blog. Ik dank jullie allen die het tot de laatste letter hebben volgehouden. Hopelijk was het de moeite waard en is er niet teveel 'tijd-van-de-baas' in gaan zitten. ;) Groeten, Oskar.

• 26 November 2012 - 10:02

Ans En Hans Von Weersch:

Hoi Oskar , we hebben met groot plezier jouw humoristische reisverslagen van jouw vakantie samen met Ingrid gelezen,heel leuk om te lezen.Wat hebben jullie veel gedaan in deze tijd ,dat je in Spanje was.
    Nu moet Ingrid het weer alleen redden ,maar dat zekerr lukken,nog veel werkplezier bij het milieuproject in Ourense.
    Groetjes van (Tante) Ans en (Oom) Hans

• 26 November 2012 - 11:44

Ingrid Hollander-Mus:

Hoi Ingrid en Oscar

Bedankt voor jullie levendige verslagen. Soms was het net of wij ook om het hoekje konden meegenieten.

Helaas komt altijd aan alle goede een einde en zal het voor jullie niet makkelijk zijn geweest om weer afscheid van elkaar te nemen.
    Koester de herinneringen en veel succes verder

liefs Ingrid

• 26 November 2012 - 13:11

Janneke:

Hoi,

Jammer dat je vakantie voor bij is ,moest af en toe echt lachen om je verhaal.xxxxxvoor ingrid en er komt een pakje naar je toe.
    janneke

• 26 November 2012 - 13:32

Marian {mams}:

Jammer dat de vakantie verhalen nu eindigen,was leuk om te lezen,maar aan alles komt een eind.
    Ingrid,succes weer verder met je werk.
    Mam

• 26 November 2012 - 19:41

Marian:

Hier niks tijd van de baas hoor.
    Wat een welbestede vakantie was dat!

Bedankt voor je verslagen.

Groetjes,
    Marian

• 26 November 2012 - 20:09

Maria:

Lieve Oskar en Ingrid,

Ik vond het in één woord geweldig en zie uit naar een spoedig vervolg.
    xxxxxxxxx