Vakantiedagboek dag 10 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek dag 10 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek dag 10

Door: Oskar

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 November 2012 | Spanje, Ourense

Dag 10

De laatste dag voordat ik weer terug naar Nederland vlieg blijven we lekker in de buurt. We doen nog een leuke wandeling naar de ruïne genaamd Santomé, die halverwege 1 van de bergen rondom Ourense ligt. Zoals wel vaker met ruïnes is ook hier niet veel over van wat er vroeger gestaan heeft (volgens mij was het een fort (?)). Het uitzicht over Ourense is wel erg mooi. Vanaf hier zie je pas hoe groot de stad eigenlijk is, en hoe het volledig omgeven wordt door bergen. We lopen dezelfde route weer terug naar huis.

Aan het begin van de avond brengen we nog een bezoekje aan dé attractie van Ourense; de thermaalbaden. Er zijn hier zelfs 4 locaties waar ze de natuurlijke hete waterbronnen exploiteren. Wij kiezen de dichtstbijzijnde. Ingrid is hier ook nog niet eerder 'binnen' geweest. Er zijn hier een 3-tal warme buitenbaden (ongeveer 40 graden celcius) en een koud bad. Het geheel is leuk aangekleed met rotsformaties, (onderwater)lampjes en een rustgevend muziekje (a la een sub-tropisch zwembad, maar dan zonder schreeuwende kinderen). We dobberen (zoals voorgeschreven) 30 minuutjes in elk warm bad en wisselen dat af met 3 seconden in het koude bad. Helemaal relaxed keren we terug naar huis, doen nog even een kaartspelletje en gaan dan slapen.