Vakantiedagboek dag 9 - Reisverslag uit Braga, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek dag 9 - Reisverslag uit Braga, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek dag 9

Door: Oskar

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 November 2012 | Portugal, Braga

Dag 9

Ons tripje naar Porto zit er alweer op. Na het ontbijt steggelen we een beetje over de route die we terug zullen nemen naar Ourense. Optie 1 is via de kust rijden tot Vigo en dan via de snelweg naar Ourense. Optie 2 is via het nationale park waar we op de heenweg doorheen kwamen. Het wordt uiteindelijk optie 2, maar via een andere route. Het aantal bordjes met startpunten voor wandelroutes in het park viel ons op de heenweg tegen (of hebben we ze gemist door de mist?). Toch vooraf maar een paar geocaches uitzoeken voor de zekerheid.

Via Braga rijden we richting Parque Nacional da Peneda-Gerês. Ingrid haalt nog snel even de lunch bij 1 van de spaarzame supermarktjes in dit gebied. We komen aan bij een prachtig meer. Onze geocache ligt aan de overkant, en het regent (what's new), dus we besluiten om te kijken hoe ver we met ons huurautootje kunnen komen. De fraaie hoofdweg gaat snel over in wat minder goed asfalt en daarna in een zandpad. Panda voelt zich in zijn element en dus rijden we verder op het steeds smaller wordende weggetje. Het enige dat nog ontbreekt is een tegenligger... Ah, als je het over de duivel hebt... Gelukkig heeft Panda ook een versnelling voor achteruit en zo komen we toch op enkele honderden meters van onze geocache terecht. Het wordt zowaar droog en we vinden het ding vlot.

We vervolgen onze weg rond het meer, want we zijn nu toch al halverwege. Het heeft wel wat, zo'n mini safari. Panda doorstaat met glans de semi 'off-road' test en we vervolgen onze route via de hoofdweg. Even verderop komen we ook nog een officiële wandelroute tegen; je weet wel, met van de kleurtjes geschilderd op stenen en bomen. De route loopt via een behoorlijk steil en kronkelig paadje omhoog en al snel hebben we een fraai uitzicht over de vallei. Ook nu is de tijd weer spelbreker en moeten we de route afbreken om voor het donker weer bij de auto te zijn. Rond 20:00 zijn we terug in Ourense.

• 27 November 2012 - 12:00

Maria:

Heerlijk om de hele dag buiten te genieten. Jammer dat het in dit seizoen eerder donker is.