Vakantiedagboek dag 3 - Reisverslag uit Muros, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek dag 3 - Reisverslag uit Muros, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek dag 3

Door: Oskar

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 November 2012 | Spanje, Muros

Dag 3

Vandaag beginnen we aan onze minitoer door het westelijk deel van Galicië. Het eeuwige dilemma van 'vakantie vieren' dient zich aan; staan we vroeg op om zoveel mogelijk te doen op een dag of blijven we lekker liggen tot een uurtje of 11:00. Met het feestje van gisteravond nog in het lijf kiezen we voor het laatste. Daarna pakken we de koffers en halen we de Panda van de handrem.

Na enkele uurtjes cruisen door het bergachtige landschap komen we bij Muros aan; een plaatsje aan de westkust van Spanje. Hier bevindt zich een mooie berg met diverse wandelpaden. Omdat het al redelijk laat is en we nog andere dingen willen bekijken besluiten we de wandeling wat in te korten (lees; we laten wat meer klimwerk over aan de Panda). Tijdens de wandeling worden mooie uitzichten over de zee afgewisseld met smalle dichtbegroeide paadjes. De planten zijn hier niet al te zachtaardig en dat levert nogal wat schrammen op.

Tegen het eind van de middag vervolgen we onze weg naar 'Fisterra'. De naam van dit plaatsje komt van 'finis terrae' wat 'einde van het land' betekent. Voor veel pelgrims is dit het echte einde van de 'Camino', de minder getrainde pelgrim haakt al af bij Santiago de Compostela. Wij als gemotoriseerde pelgrims gingen natuurlijk door tot het eind. Heel veel meer dan een uitgestrekte zee, een vuurtoren en een paar kruizen is er overigens niet te zien.

De avond is al gevallen als we door rijden naar onze eindbestemming 'La Coruna'. Tegen 20:00 arriveren we in ons 4-sterren hotel op het noordelijkste puntje van de stad. Het is een geweldige locatie grenzend aan een park met uitzicht op zee. Ingrid besluit nog even het privé bubbelbad uit te proberen voor het einde van de dag (#decadent).

• 15 November 2012 - 10:39

Marian (mams):

Hallo Ingrid en Oskar,leuk verslag. Alleen niet te negatief over de panda, want dan haal je de ego van Paula Zautsen omlaag(is hartstikke trots op haar panda). groetjes Marian

• 15 November 2012 - 11:50

Marian :

Haha, decadent ja! Omdat het kan :-)

• 15 November 2012 - 23:55

Oskar:

@Marian (mams). Ik was al bang dat er zich Panda rijders onder de lezers zouden bevinden ;) (leest Paula dit? Dan bij deze mijn welgemeende excuses). Verder niks dan goeds over de Panda, het went snel. :)

@Marian. Nog bedankt voor de felicitaties (vorige blog)!