Vakantiedagboek dag 2 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek dag 2 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek dag 2

Door: Oskar

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2012 | Spanje, Ourense

Dag 2

Na redelijk geslapen te hebben de eerste nacht gaan we rond een uur of 10:00 ontbijten. Ingrid heeft speciaal voor mij koffie gehaald. De koffie wordt in huize Amigos da Terra op klassieke wijze gezet in een vernuftig 3-delig potje; het onderste deel gevuld met water, een middendeel met filter en gemalen koffie, en bovenop een leeg bekertje (met deksel) voor de koffie. Dit geheel wordt op het gasfornuis gezet. Zodra het water onderin kookt trekt de waterdamp door het filter waardoor 'koffiedamp' ontstaat. Deze stijgt verder op via een buisje in het bovenste deel. Bovenin condenseert de koffiedamp en vloeit in het bekertje. Het bakkie smaakt prima!

Na het ontbijt gaan we wandelen in de omgeving. Uiteraard heb ik een paar geocaches opgezocht. Het is geen al te mooie dag, dus de meegebrachte paraplu is geen overbodige luxe. Bij een vervallen watermolen zoeken we zonder succes naar de geocache, maar zien we wel een enorme pad! De andere cache ligt op het hoogste punt van de moderne 'milleniumbrug' over rivier de Minho. De 2 pijlers van deze brug steken tientallen meters boven het wegdek uit en kunnen via een trap tot bovenin bereikt worden. Dit levert een erg mooi uitzicht op, maar wederom geen geocache.

Aan het eind van de middag gaan we nog inkopen doen voor het feestje dat we 's avonds gaan houden ter ere van mijn aanstaande verjaardag. In Spanje is het gebruikelijk om pas rond 22:00 te dineren en dus maken we voor de aanwezigen eten. We besluiten een echt Hollands gerecht te maken; pannekoeken! Dit blijkt achteraf niet zo'n handige keuze, omdat de koekenpannen in het huis niet van geweldige kwaliteit zijn. De eerste paar pannekoeken bakken dan ook stevig vast aan de bodem. Na 2.5 uur koken hebben we toch een aardig stapeltje weten te maken. Gelukkig hebben de gasten ook pizza meegenomen. Het feestmaal wordt afgesloten met een heerlijke door Ingrid gemaakte taart van Oreo koekjes, vanille en heel veel chocola. :) Rond een uurtje of 1:30 liggen we moe maar voldaan in ons bed.

• 15 November 2012 - 11:49

Marian:

Leuk! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

• 15 November 2012 - 18:09

Manon:

Ingrid! Mag ik dat recept van die Oreo taart!! Alsjeblieft!!