Vakantiedagboek dag 1 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek dag 1 - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek dag 1

Door: Oskar

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 November 2012 | Spanje, Ourense

Dag 1

De wekker gaat om 7:00. Tijd om te vertrekken! Ik heb de luxe van een lift (nouja, ik rij) omdat schoonmoeder Marian nog even langs is gekomen met de auto. Rond 8:45 zijn we op vliegveld Eindhoven van waar mijn rechtstreekse vlucht naar Porto vertrekt. Ik pak nog bijna een boete omdat ik de auto 2 minuten voor de deur van de vertrekhal parkeer waar dat niet mag (oja, we zijn nog niet in Spanje). Gelukkig is Marian er als een haas vandoor terwijl een woedend mannetje van de marechaussee op me afstormt en dreigende taal uitslaat. Ik vlucht snel de vertrekhal in.

De vliegreis verloopt voorspoedig en rond een uur of 14:00 ben ik op de luchthaven van Porto. Ik ga op zoek naar het voor mij onbekende autoverhuurbedrijf 'interrent' dat ik via tussenpersoon holidaycars toebedeeld heb gekregen. Na 3 keer zonder succes alle hokjes van de concurrentie te hebben gecheckt ga ik het maar eens vragen. Het zou toch niet dat ene vervallen hokje zijn waar een roestig rolluik voor zit...? Nee, het blijkt een dochter van Europcar te zijn met een terrein even buiten het vliegveld.

Na een uurtje zet ik in mn Fiat Panda koers richting Spanje. Meteen merk ik de nadelen van zo'n mini karretje; matige wegligging, Spartaans dashboard (geen radiobediening op het stuur!) maar bovenal erg weinig trekkracht. Heuvel af haal ik de 130 nog wel, maar heuvel op loopt de kilometerteller snel terug naar 110, 100, 90, ... Met weemoed denk ik terug aan de Ford Fiesta die we een half jaartje geleden in Sicilie hadden. Enfin, het is vakantie, dus wat maakt het uit dat je wat langer over de reis doet.

Rond 17:00 kom ik aan in Ourense en zoek een parkeerplekje in de overbevolkte straten. In mijn ijver om een legaal plekje te vinden (dus niet voor de ingang van 1 van de vele parkeergarages hier) rij ik Ingrid straal voorbij. Nadat het dan toch gelukt is een halve kilometer verderop een plekje te vinden en ik de wandeling terug heb gemaakt kan ik eindelijk Ingrid in de armen sluiten (#romantiek).

Ik krijg een rondleiding door het appartement waar ze nu woont en maak kennis met 2 van de 3 huisgenoten. Het is een gezellige boel. 's Avonds neemt Ingrid me mee naar het centrum van Ourense en blijkt wel wat voor een doolhof aan straatjes het is. Ingrid zoekt een specifiek eetcafe waar ze al eens gegeten heeft, maar dat blijkt lastig te vinden. Na voor de 4e keer 'het pleintje met het fonteintje' te zijn gepasseerd zoeken we maar een ander tentje uit. We laten ons de tapas goed smaken en zo komt er een einde aan dag 1 van onze vakantie.

  • 13 November 2012 - 22:22

    :

    Erg leuk Ingrid & Oskar. Ben benieuwd naar de rest! :)

    Liefs, Heger

  • 14 November 2012 - 06:43

    Kyra:

    Leuk geschreven Oskar! Ben erg benieuwd naar de rest van jullie vakantie. Ik hoorde al dat jij die gaat verslaan. Ben benieuwd!

  • 14 November 2012 - 09:24

    Marian:

    Heel leuk! En natuurlijk had je superveel haast om Ingrid weer te zien :-)
    en dan nog zo'n trage auto met niet eens radiobediening op het stuur, dat is dan idd wel afzien! ;-)

    Benieuwd naar de rest van de verslagen!

  • 14 November 2012 - 14:09

    Maria:

    Ha lieverds,

    Hé Oskar, van jouw schrijfwijze geniet ik weer net als van je verhalen uit Amerika. Hilarisch. Je hebt er wel wat voor moeten doen voordat je er was. Maar samen met Ingrid komt alles goed. Ik zie uit naar het vervolg.
    xxxxx

  • 14 November 2012 - 15:14

    Marian (mams):

    Heb eerste reisverslag van Oskar gelezen,was erg leuk geschreven en ben nieuwsgierig naar de rest van jullie vakantieverhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 31280

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: