Vakantie - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 November 2012 | Spanje, Ourense

Pas 2 maanden hier en nu al vakantie. Van 2 t/m 12 november komt Oskar naar Ourense. Charo merkt op dat ik de week voor Oskars komst de hele dag aan het zingen ben. Dat klopt, want ik ben erg blij met dit vooruitzicht: samen leuke dingen doen, samen lachen, samen praten, gewoon samen genieten! Even geen energie hoeven steken in jezelf proberen uit te drukken in een andere taal, maar gewoon lekker makkelijk Nederlands praten. Heerlijk!

Oskar is een uitgebreid reisverslag over onze vakantie aan het maken. Dag 1 plaats ik alvast in een nieuw blog. De rest komt later.

Ons afscheid vind ik moeilijk. Er zijn tranen bij mij. Het is onvermijdelijk, na een hele fijne vakantie begint weer het gewone ritme van werken. Verstandelijk weet ik dat, maar gevoelsmatig is het moeilijk te accepteren. Ik luister naar mijn gevoel en doe rustig aan deze dagen om de overgang te vergemakkelijken. Ik merk dat ik het me bijvoorbeeld nu veel energie kost om het Spaans te begrijpen. Dat is dan maar zo, het komt uiteindelijk wel goed. Dan heb ik mijn ritme hier weer gevonden.

P.S. Bedankt voor alle knuffels, kussen en cadeautjes die zijn meegekomen in de koffer vanuit Nederland!

P.P.S. Neem eens een kijkje bij de links die zijn toegevoegd aan de volgende blogs:
- ‘De eerste keer in actie’: link naar een video over plastic afval. Filmpje is genial (=geweldig)!
- ‘On arrival training’: zelf geschreven tekst in het Spaans over de training.
- ‘Project plastic zakken’: een reeks links naar media. De tweede link is een korte video over het project uitgezonden door TV Galicië. Deze keer werd ik (gelukkig?) niet geïnterviewd. ;-)
- ‘Video quiz’: de video is toegevoegd.

P.P.P.S. Eefke, Esther en Stéphanie: dank voor jullie e-mails! Geen idee wanneer en of ik de ruimte heb om ze te beantwoorden, maar ik heb ze gelezen.

  • 14 November 2012 - 09:22

    Marian:

    Oh, wat fijn!
    Ik ga meteen het eerste verslag van het vakantiedagboek lezen!

  • 14 November 2012 - 14:17

    Maria:

    Lieve Ingrid,

    Goed te lezen van jullie supertijd samen. Denk de komende weken hieraan terug dan is het zo Kerst en dan kan ik jou ook knuffelen;) xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 31272

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: