Project plastic zakken - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Project plastic zakken - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Project plastic zakken

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Oktober 2012 | Spanje, Ourense

Vandaag de eerste keer op de markt om de campagne "Actie ter vermindering van het gebruik van plastic zakken" te introduceren aan de klanten van de markt.

Dit project is een samenwerking tussen gemeente Ourense (afdeling schoonmaak en afvalmanagement), ecologische organisatie Amigos da Terra, de algemene vrijwilligersorganisatie van Ourense en de eigenaar van 'Praza de Abastos' waar de markt wordt gehouden.

Het project in de pers:
*Artikel op website Amigos da Terra:
http://amigosdaterra.net/info/080513_adt/novas-residuos/1092-os-produtos-da-praza-na-bolsa-da-casa-campana-para-a-reducion-de-bolsas-de-un-so-uso
*Tv Galicië:
http://www.crtvg.es/informativos/a-praza-de-abastos-lanza-unha-campana-para-que-a-xente-acuda-coa-bolsa-ou-co-carrino-da-compra-452660#.UI5zzmf3rbk
*Video gemeente Ourense (25 oktober 2012): http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-2EkUCAYtLs
*Artikel op website gemeente Ourense: http://www.ourense.es/portalOurense/fnot_d4_v1.jsp?contenido=11753&tipo=8&nivel=1400&language=gl&play=0
*Artikel radio Ourense:
http://www.radioourense.com/grou/index.php/noticias/ourense-concello/1485-la-concejalia-de-limpieza-pone-en-marcha-una-campana-de-reduccion-de-las-bolsas-de-plastico
*Artikel website Ourense Dixital: http://www.radioourense.com/grou/index.php/noticias/ourense-concello/1485-la-concejalia-de-limpieza-pone-en-marcha-una-campana-de-reduccion-de-las-bolsas-de-plastico
*Artikel krant Faro de Vigo:
http://www.farodevigo.es/portada-ourense/2012/10/26/campana-municipal-reducir-utilizacion-bolsas-plastico-plaza-abastos/702584.html

Oskar, nooit meer zeggen dat ik de krant niet heb gehaald. De lijst hierboven lijkt me genoeg publiciteit! ;-)

Nog een leuke kennismaking met de Spaanse cultuur:
Spanjaarden denken niet vooruit. Woensdagmiddag verveelde ik mij. Maria was er niet. Donderdag vroeg Maria mij aan het eind van de ochtend (13h, dat is in Spanje nog de ochtend) of ik s'middags "even" een 3tal informatieborden wilde maken en nog een andere taak wilde doen ter voorbereiding van de dag erna. Gevolg: ik heb die dag 9 uur gewerkt zonder pauze. Had aan het eind van de middag (17.30h) ook nog Spaanse les. Ik heb wel genoten van het werken met mijn handen die middag. Aangezien het eetpauze was en dus niemand op kantoor was heb ik Nederlandstalige muziek opgezet en meegezongen met een repertoire van Guus Meeuwis. ;-)

Vrijdagochtend: de laatste voorbereidingen worden getroffen om met het project te starten. Maria zoekt de camera van Amigos da Terra. Die blijkt in As Corcerizas te liggen. Gelukkig denkt deze Nederlandse meid wel vooruit (dat is te danken aan mijn cultuur ;-)). Mijn camera ligt al 2 dagen te wachten op mijn bureau in het kantoor om te worden gebruikt. Toch wel handig soms, als je gewend bent vooruit te denken! :-P

  • 26 Oktober 2012 - 22:12

    Oskar:

    Die opgespaarde vrije uurtjes komen over anderhalve week wel van pas. :) leuke fotoreportage. De krant niet gehaald deze keer helaas.

  • 27 Oktober 2012 - 10:35

    Marian:

    Ha, begrijp ik hieruit dat Oskar bij je op bezoek komt?

    Goed project. Zelf heb ik altijd een tasje in mijn tas zitten en weiger ik de aangeboden plastic draagtasjes. En die we toch ergens hebben gekregen, gebruiken we weer in de pedaalemmers. (TIP!)
    Gave foto's!!

  • 27 Oktober 2012 - 20:28

    Esther:

    Denken Spanjaarden niet vooruit??
    Dat is niet zo handig voor een land dat economisch in zwaar weer zit!!
    Breng ze maar wat bij van onze cultuur :)

    groetjes,
    Esther

  • 27 Oktober 2012 - 23:23

    Maria:

    Je bent van alle markten thuis. Komt al die groenten uit jullie biologisch tuin? De foto's geven een goede indruk weer van het werk waar je mee bezig bent. Hoef je ook niet zoveel te schrijven. Scheelt weer;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 31276

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: