Blogpauze - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Blogpauze - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Blogpauze

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Oktober 2012 | Spanje, Ourense

Ik neem even een blogpauze.
Enthousiast zijn en veel willen doen, regelmatig bloggen, veel computerwerk op het werk en niet sporten blijkt toch geen goede combinatie te zijn. Dan kom ik mezelf toch weer tegen. Mijn lijf kan zoveel tegelijk niet aan. Ik moet op zoek gaan naar een goede balans.

Ik heb wel al oplossingen gevonden.
Een goed gesprek gehad met mijn werkbegeleider. Ik heb voorgesteld dat maximaal 2 uur per dag stilzitten en computerwerk doen genoeg is. Ze denkt mee met het geven van andere taken. Zo gaan we bijvoorbeeld a.s. maandag en dinsdagochtend van 9-14h op de markt buiten mensen vragen stellen over het ‘plastic zakken’ project. ’s Middags moeten de resultaten worden verwerkt op de computer.
Ik heb een bezoek gebracht aan een fysiotherapeute/osteopaat (wordt hier gedaan door 1 persoon) op advies van Maria (werkbegeleider) en Markus. Wanneer nodig ga ik terug.
Ik kan nu gaan zwemmen. Heb de verplichte badmuts, badpak en slippers in bezit. Zwembad heeft ruime openingstijden en is lekker dichtbij.
In Nederland had ik altijd al veel behoefte aan slaap, maar hier is dat nog veel erger. Ik luister wel naar die behoefte. Mijn bed is ondertussen mijn beste vriend geworden geloof ik. ;-)

Verder verloopt de Spaanse les nogal rommelig. Leraren stoppen met lesgeven en nieuwe mensen zeggen af. Ik heb nu nog 1 lerares. Elena wil mij ook les gaan geven. Ze was de lerares van Carla en Markus en nu dus ook van mij. Ik ben daar erg blij mee. Hopelijk komt er zo ook meer balans in het leren van het Spaans.

Ik ben de komende tijd dus druk met het zoeken naar een balans in alles wat ik hier doe.

P.S. Skype gebruik ik wel (met mate), dus meld je aan, zou ik zeggen!

  • 13 Oktober 2012 - 18:53

    Esther:

    Hoi Ingrid,

    ik dacht al dat je dit een keertje zou gaan schrijven...... :)
    en ik hoop dat je met 'vaste' leraressen het Spaans onder de knie gaat krijgen.

    groetjes,
    Esther

  • 13 Oktober 2012 - 19:43

    Marian :

    Ik kijk er ook niet echt van op, zulke lappen tekst als je schreef!
    Pas goed op jezelf, gezondheid is het belangrijkst.
    En helaas, aan skypen ga ik me niet wagen hoor, te eng!

    Veel liefs, Marian

  • 14 Oktober 2012 - 09:08

    Kyra:

    Goed naar jezelf luisteren en rustig aan! Dat is een advies wat ik zelf nooit volg haha! Het skypen gisteren was leuk. Groetjes Kyra

  • 14 Oktober 2012 - 09:53

    Martine :

    Jammer dat je beperkt wordt; eerst goed aan jezelf denken zodat je een leuke tijd daar blijft houden.
    oja...een foto van jou in een badmuts ga je ons toch niet onthouden hè?

  • 14 Oktober 2012 - 13:27

    Maria:

    Ha lieve Ingrid,

    Inmiddels ben je 6 weken in Spanje en heb je ontzettend veel nieuwe dingen geleerd en overal kennis meegemaakt. Goed dat je nu behoefte hebt aan een time out. Dat je lekker meer tijd voor jezelf neemt om vervolgens meer overzicht te krijgen. Met iets minder kom je er ook ;). Opa ( 93 ) zal zeggen "dat huld gin oald peert vol". Zorg er maar voor dat je accu goed geladen is want over 3 weken komt Oskar :). Die gaat ervoor zorgen dat je extra reserves opbouwt. Hou je taai, het komt allemaal dik in orde.
    Dikke knuffel van Maria en Aloys

  • 14 Oktober 2012 - 19:49

    Ingrid Hollander-Mus:

    Hoi Ingrid

    Ik kijk er echt niet van op....zulke uitgebreide verhalen! Natuurlijk ze zijn allemaal heel fijn om te lezen. Het kost ook heel veel tijd en energie.Een verstandig besluit. Je bent daar ook om te genieten.
    En schrijven kost tijd. je komt er wel, je denkt al goed aan jezelf en maakt belangrijke keuzes.
    Succes en geniet.
    liefs
    Ingrid


  • 15 Oktober 2012 - 14:26

    A Nh Ilde :

    Ooo Ingrid! Das balen dat het toch weer de kop opsteekt! Maarja, beter 'naar luisteren' inderdaad, dan verder gaan en straks echt met de gebakken peren zitten. Na de vele updates bereid ik me nu dan maar voor op voorlopige radiostilte, maar skype blijft gelukkig een optie..! ;]

    Desalniettemin alsnog super veel plezier daar natuurlijk! 8)

  • 24 Oktober 2012 - 11:38

    Corné:

    Hey Ingrid,

    Goed dat je naar de signalen luistert! Ik geniet wel elke keer van je verhalen, maar snap je beslissing erg goed!

    Take care,

    Corné

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 31277

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: