Nu mis ik jou - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Nu mis ik jou - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Nu mis ik jou

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 September 2012 | Spanje, Ourense

'Nu mis ik jou
Zoals ik eigenlijk jou altijd missen wou
Waar ik van die meesterlijke zinnen
Over schrijven zou

Nu mis ik jou'
(Acda en de Munnik)


Denkend aan alle leuke dingen die ik deed samen met jou. Aan de tijd dat ik postbode was, fietsend door het Nederlandse straatbeeld. Nu mis ik jou.

Dus dat is het gevoel van missen. Dat gevoel kende ik nog niet. Tevergeefs zoeken naar vertrouwde dingen, liever in het Nederlandse straatbeeld willen zijn.

Misschien begint het hier een beetje te wennen, krijgen alle nieuwe dingen een plekje en mis ik thuisthuis daarom even extra. Of komt het doordat ik bezig ben met uitzoeken van typische Nederlandse dingen voor een presentatie volgende week tijdens de ‘on arrival training’. Missen kan je blijkbaar zomaar overvallen.

Ook dat hoort bij dit avontuur. Even weten wat je mist, om het juist nog eens extra te waarderen. Ik kan het immers nu niet hebben, al zou ik dat wel willen.

Het hoort ook hier, op dit blog. Het leven is niet alleen enthousiaste nieuwe dingen leren, maar ook soms thuisthuis missen en leren hoe daarmee om te gaan. Gelukkig gaat alles voorbij als je er maar aandacht aan schenkt. En dat doe ik dus.

  • 18 September 2012 - 08:53

    Jolien:

    Mooi geschreven Ingrid! En ja, dit gevoel hoort er ook bij. Maar als ik je verhalen zo lees, heb je genoeg om handen, dus vertrouw erop dat je het ook weer los kunt laten.

    Heel veel succes met je projecten en alles!! Groetjes Jolien

  • 18 September 2012 - 09:28

    Marian:

    Ja, mooi geschreven.

  • 18 September 2012 - 11:04

    Sheila:

    Dikke knuffel...X

  • 18 September 2012 - 11:43

    :

    Hey Ing,

    Jammer dat het gemis ook bij zo'n buitenland avontuur hoort. Gelukkig ben je hier een beetje op voorbereid en wordt dit gevoel vanzelf steeds minder.
    "Straks" ben je weer hier en dan ga je het leven daar weer missen. Schenk wat aandacht aan het gemis en geniet van alle belevenissen daar! Alles wat thuisthuis is, loopt niet weg dus kan je na thuiskomst gewoon weer oppakken ;)

    Liefs met een knuffel,
    Heger

  • 18 September 2012 - 12:04

    Maria:

    Dichterlijk geschreven Ingrid. In een onbekende omgeving met wild vreemde mensen kun je je toetsen aan jouw eigen bagage. Kanjer dat je er bent. Je hebt niet zomaar ervoor gekozen om deze uitdaging aan te gaan met alles erop en eraan. Dus dit gevoel mag daar ook bij horen.
    Kussssssie

  • 19 September 2012 - 21:24

    Ingrid Hollander-Mus:

    hoi Ingrid. hoorde van je ouders dat je in Spanje bent. Knap van je, en heel goed dat je de stap hebt genomen. je bent daar nog aan het opbouwen en natuurlijk mis je dan je vrienden en familie. Opbouwen kost tijd, en je moet er voor open staan. Dat lukt je ! Je komt rijker, met een brok ervaring weer thuis, en dan zul je hen missen. probeer te genieten van elk moment. Pluk de dag, die is kostbaar.
    Liefs peter/Ingrid


  • 21 September 2012 - 13:10

    Janneke:

    Hoi meissie
    Dit stukje is eigenlijk fantastisch ,juist door je gevoel te laten spreken begint het pas echt.
    xxxxjanneke

  • 22 September 2012 - 22:54

    Corné:

    Hey Ingrid,

    Mooi hoe je je gevoel hier omschrijft. En het hoort er inderdaad bij...

    groeten,

    Corné

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 31258

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: