Mijn verjaardag - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 September 2012 | Spanje, Ourense

Heel vaak op mijn verjaardag begin ik aan iets nieuws. Een nieuwe opleiding of beginnen met werken en nu dus dit avontuur in Spanje.
Ik heb Elena en de docenten Spaans uitgenodigd, maar zij kunnen helaas niet komen.
Dan maar met Carla, de vriendin van Carla en Angel (mentor) een klein feestje thuis houden. Marcos is op vakantie in Portugal, dus die is er niet.
Samen met Carla naar de winkel om eten en drinken te halen. Ondertussen maakt de vriendin van Carla als verrassing een taart naar Galicisch recept (cheesecake). Daarna samen het eten klaarmaken en het terras versieren. Ballonnen opblazen en ophangen. Na 1 ballon geef ik het op, zelfs op mijn 27ste verjaardag ben ik geen ster in ballonnen opblazen. Dan maar de ballonnen aan een touw vastknopen. Carla blaast de ballonnen op.

Van Carla en vriendin krijg ik een schort voor in de keuken. Ik had van de week een keer gezegd dat ik een schort aan ging doen, toen we rode tomatensaus aten. ‘Ik ben een knoeierd, dat jullie het even weten’. Dat hadden ze blijkbaar onthouden en nu heb ik dus een grappige schort met een koe erop.

Van mijn mentor krijg ik een radiootje voor mijn MP3 speler. Hij neemt zelf ook eten en drinken mee, dus we hebben Fanta en nog meer taart. Een echte amandeltaart van Santiago de Compostela. Hij smaakt best lekker in aanmerking genomen dat ik normaal niet zo van amandel houd.

Omdat ik niet door had dat er een grapje werd gemaakt, hebben we een vis met kaarsjes erop. Carla’s vriendin zei eerder: wij geven geen taart aan de gasten, maar een vis met kaarsjes. Dus tja, nu ik die grap niet begrepen had, moest en zou er een vis worden gekocht. Dat werd dus een vis met kaarsjes uitblazen en een wens doen!

3 gangen eten, de hele avond gesprekken in het Engels. Ik mag dan wel een beetje de gesprekken kunnen volgen, zo veel Spaans zelf praten wil nog niet. Tijd voor een spelletje. Carla maakt een boog van een tak en touw. Met satéprikkers gaan we boogschieten op de ballonnen. Wanneer ik aan de beurt ben, maak ik nog de opmerking: ik heb dit 1 keer eerder gedaan en toen schoot ik bij toeval de allereerste keer bijna in de roos! Eerst 2 pogingen oefenen, maar bij poging 3 schiet ik zowaar een ballon kapot! Alweer beginnersgeluk, want daarna lukt het me niet meer.

Het feestje was gezellig. Maar omdat we met weinig mensen waren, realiseerde ik me ook dat er normaal veel meer mensen op mijn verjaardag komen. Helaas zitten jullie allemaal thuisthuis, maar ik heb aan jullie gedacht hoor!

Zou ik het bijna vergeten:
Héééééééééééééééééééél erg bedankt voor alle lieve verjaardagswensen in een foto, emails, smsjes, berichtjes op deze blog en skype. Er ligt zelfs een kaartje in Rotterdam te wachten en ik geloof ook nog dat er kaart(en) worden bezorgd hier thuis. Erg lief dat er zoveel aan mij gedacht is!!

  • 10 September 2012 - 08:43

    Oskar:

    Hoi robin hood,
    Om mijn afwezigheid op je verjaardag een klein beetje te compenseren ben ik nu aanwezig op je verjaardagsverslag. :) Hopelijk heeft de vis goed gesmaakt. Wij hebben in ieder geval een kopje koffie en een hertog gedronken op het begin van je 28e levensjaar.

  • 10 September 2012 - 09:08

    Marian:

    Ja, hier ook aanwezig op je verjaardagsverslag :-)

    Gefeliciteerd!!

    (Enne... ballonnen opblazen IS ook eng.)

  • 10 September 2012 - 12:03

    Maria:

    Bijzondere traktatie: vis i.p.v. taart. Misschien moeten we dit hier ook maar eens in gaan voeren ter vervanging van al die borrelhapjes. Scheelt in elk geval een hoop werk. Hihi.


  • 10 September 2012 - 12:25

    Corné:

    Hey Ingrid,

    Leuk om je belevenissen te lezen!! En nog van harte gefeliciteerd! Je feestje klinkt erg gezellig. Jammer dat Elena niet kon komen...

    groeten,

    Corné

  • 10 September 2012 - 13:16

    Martine:

    Mooi te lezen dat je een feestje heb kunnen vieren; leuk om zo'n enthousiaste ontvangstorganisatie te hebben en mooi dat je je al zo thuis voelt dat je daar gewoon lekker iedereen uitnodigt.
    Nog gefeliciteerd!

    Als je terug bent kunnen we toch gewoon dan nog een verjaardagfeestje hier houden; zo'n ik-ben-al-10-maanden-27-jaar-feestje ofzo?

  • 10 September 2012 - 14:03

    Ans En Hans Von Weersch:

    Hoi Ingrid, van harte proficiat met je verjaardag!Hiep,hiep ,hoera!
    Uit jouw uitgebreide berichten met veel foto's en mooie teksten merken we zeker ,dat je het goed naar je zin hebt in Spanje!
    We wensen je nog veel succes en veel plezier.
    Groetjes van Tante Ans en Oom Hans

  • 15 September 2012 - 08:28

    Kyra:

    Hoi Ingrid,

    Wat leuk dat je daar op die manier je verjaardag hebt gevierd. Ik ben een beetje laat, maar toch nog van harte gefeliciteerd! Ook van de kleine en grote man natuurlijk.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 31260

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: