Ontmoeting met Spaanse jongeren - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Ontmoeting met Spaanse jongeren - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met Spaanse jongeren

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 September 2012 | Spanje, Ourense

Midden in een gesprek met Raquel over projecten die me leuk lijken om aan te werken, stapt een vlotte meid het kantoor binnen. Ze heet Elena en woont in Ourense. Dat ze hier woont is niet zo gek natuurlijk, maar wel het feit dat ik haar ‘ken’.
Het verhaal erachter is leuk om te vertellen.

In Nederland was ik een keer aan het kijken op de website van Lava Legato, mijn zendorganisatie. Verhalen lezen van andere vrijwilligers. Lava Legato is tevens een host organisatie. Dit betekent dat ze ook vrijwilligers uit andere landen van de EU naar Nederland haalt voor een EVS project. Mijn oog viel op de woonplaats in het verhaal van Elena. Is dat niet de plaats waar ik heen ga voor mijn EVS project in Spanje? Wat toevallig! Zo groot en bekend is Ourense nu ook weer niet. Ik mail direct Corné om te vertellen wat ik heb ontdekt. Ik mag Elena’s emailadres hebben en we mailen af en toe.
Nu ik in Ourense ben is het dus tijd voor een echte ontmoeting. We kletsen wat tijdens de pauze in het café. Leuk om te horen hoe zij haar EVS in Nederland heeft ervaren. Ik begin ook beter te begrijpen wat er zo moeilijk is aan de Nederlandse taal.
Een voorbeeld: Que tal? (Hoe gaat het met je?)
Bien, gracias. (Het gaat goed met mij, dankjewel.)
In het Nederlands zijn dat veel meer woorden die je allemaal moet onthouden en zeggen. Dit was natuurlijk nog maar een simpel voorbeeld. Logisch dat het voor buitenlanders zo moeilijk is de taal te leren. Ik heb nu veel meer respect voor immigranten in ons land die de taal wel (proberen te) spreken.

Later die dag ontmoet ik mijn 2 Spaanse leraressen. Raquel heeft een kennismaking met hen geregeld op kantoor. Ze heten beiden Anna, dus voor het gemak heet Anna nummer 2 dan maar Anita. De meiden studeren beiden voor lerares; kinderen op de basisschool sportlessen geven. De Spaanse taalles geven is voor hen vrijwilligerswerk. Ik denk dat het ook de reden is dat ik 2 leraressen heb: geen van beiden heeft de hele week tijd om mij les te geven.
Ze lijken me erg aardig en ik ben erg benieuwd hoe de lessen gaan zijn vanaf volgende week.

  • 08 September 2012 - 10:02

    Marian :

    Veel nieuwe indrukken weer, en ontmoetingen! Mooi om te lezen en zo een beetje met je leven van nu mee te kijken. Hier schijnt vandaag trouwens ook de zon!

    Liefs, Marian

  • 08 September 2012 - 13:28

    Phoebe, Leny En Ton:

    Hee Ingrid!
    Leuk om al je avonturen te lezen zo.
    We willen je een hele fijne verjaardag wensen ook al ben je ver weg! We zullen vanavond 'eentje op je drinken'.

    Héééél veel plezier daar!
    Liefs,
    Phoebe, Leny en Ton

  • 08 September 2012 - 14:08

    Sheila:

    Hè jarige job,

    Van harte proficiat met je verjaardag.
    Geniet van je dag.

    Dikke knuffel,
    Sheila
    X

  • 08 September 2012 - 21:14

    Anh Il De:

    Hee Ingrid! Nu begrijp ik de hint om lid te worden van de e-mailservice: wat een verhalen meteen al! ;] Super mooi hoor, om te lezen dat het allemaal direct zo goed gaat, en de mensen zo aardig. Succes met je lessen Spaans vanaf volgende week, al lijk je dat dus ook al wel aardig onder de knie te hebben zeg. En voor nu natuurlijk: VAN HARTE GEFELICITEERD! Hoop dat je daar vandaag ook een fijne verjaardag hebt gehad! :]

    Groetjes! x

  • 09 September 2012 - 09:06

    Esther:

    Hey Ingrid,
    Volgens mij heb je het super naar je zin. Twee leraressen Spaans; dan heb je de taal zo onder de knie. En gefeliciteerd nog! Het zal bij jou wel lekker warm zijn. Hier is het vandaag 26 graden. Top weer voor het strand dus.
    groetjes,
    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 31265

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: