Eerste bezoek aan As Corcerizas - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu Eerste bezoek aan As Corcerizas - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

Eerste bezoek aan As Corcerizas

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 September 2012 | Spanje, Ourense

Nog even op kantoor de route bespreken met Analia. We stappen met zijn 3en in een volgeladen busje van de organisatie. Tijd om de stad te verlaten, op weg naar As Corcerizas!

Het is ongeveer een uur rijden. Eerst langs een aantal winkels om openstaande rekeningen van Amigos da Terra af te lossen.

Met een gepast 3, 2, 1... van Marcos verschijnt na de laatste bocht dan het hostel van As Corcerizas. Alweer een groot en mooi gebouw! De inrichting doet mij gelijk denken aan een scoutinggebouw. Ontvangsthal, grote woonkamer, keuken, sanitaire voorzieningen, EHBO-ruimte, 2 grote slaapzalen voor de gasten en 2 kleinere slaapzalen voor het personeel. De andere gebouwen en het terrein worden door mij verkend en op foto vastgelegd.

Eerst eten in de schaduw van bomen, dan aan het werk. De hele middag werken we de kluslijst af; het zwembad afbreken en schoonmaken, een grote tafel verplaatsen van het ene gebouw naar het andere, checken van de buiten wc’s (er zijn er 5, een hurkwc, 3 gewone wc’s met een houten zitconstructie en een in aanbouw), checken van de watervoorziening en het busje volladen met glas, karton en afval. Al het afval wordt netjes gescheiden en meegenomen vanuit As Corcerizas naar de stad. Daar word het in de betreffende bakken gedaan. Tussendoor nog een aangenaam dutje, werken in de warmte is behoorlijk vermoeiend! Het is heerlijk om lekker met mijn handen te werken in de buitenlucht.
Als afsluiting maken we nog een foto voor As Corcerizas met zijn 3en.

  • 05 September 2012 - 09:28

    Marian:

    Leuk!

  • 07 September 2012 - 10:37

    Wies:

    Hoi Ingrid,
    Zo te lezen heb zijn je eerste indrukken erg positief.
    Leuk om je verhalen te lezen. Nu snap ik ook dat mensen het altijd spannend vinden om mijn blog te lezen. Dat vind ik nu van jou blog ook.
    Ik wens je een hele leuke tijd en dat gaat vast en zeker lukken met al die leuke mensen om je heen.
    Groetjes van Wies en Peter xxx

  • 08 September 2012 - 13:55

    Janneke:

    Hallo meissie,ola

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Zo te lezen gaat het hatrstikke goed met je.We zijn heel trots op je.
    We hadden nog net gehoord dat je goed aangekomen was je pap en mam waren nog bij ons.Je zat al lekker te scheuren in een jeep.Je had beter in het zwembad kunnen liggen i.pv het af te breken.
    Mail je gauw(wat is het mail adres ook al weer ,Ger zat ook al te klungelen hier mee)
    xxxxJanneke,Ger ,kim en Thomas

  • 15 September 2012 - 21:38

    Jos Broer Pa:

    halo Ingrid, veel succes. Gelukkig de eerste indrukken positief. Groeten en tot hoors.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 31258

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: