Afscheid nemen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Augustus 2012 | Nederland, Rotterdam

De laatste tijd stond in het teken van afscheid nemen.
Er waren heel veel ‘laatste keren’.
Ik zal er een paar opnoemen.

De laatste keer met vriendinnen afspreken voor vertrek.
De laatste keer familieweekend in Brunssum en Hengelo.
De laatste keer met mijn moeder samen een dag winkelen en een rondvaartboot nemen in Utrecht.
De laatste keer een (zomerse) zaterdagavond in Rotterdam samen met Oskar en vrienden.
De laatste keer koken voor Oskar en mij. Daarna moeten we dat beiden weer apart van elkaar doen.
De laatste keer met Oskar een avond bank hangen voor de tv of samen een spelletje doen.
De laatste keer samen het echte vakantiegevoel ervaren tijdens een heerlijk weekend op Ameland.

Er waren heel veel mensen die mij ‘veel plezier’ en ‘succes’ wensten. Ook de woorden ‘veel levenservaring toegewenst’ en ‘kom veilig en gezond weer terug’ kwamen voorbij.
Naast in woorden uitgesproken wensen, heb ik ook een aantal kaarten ontvangen. Een zelfgemaakte kaart met een Hollands tafereel erop van een vriendin, een kaart met klompen erop van mijn schoonbroer en zijn vrouw en een (Chinese?) gelukskat die mij in het Spaans ‘toesprak’ van een andere vriendin.
Ik heb zelfs een aantal cadeautjes mogen ontvangen! Naast het Spaanse boekje heb ik van 2 collega’s een mooie bos zonnebloemen gekregen. Van Oskar kreeg ik een mooie en stevige rugzak, die vast en zeker goed van pas komt!
Heel erg lief allemaal, dank jullie wel!!! Alle wensen, kaarten en cadeautjes gaan in mijn koffer mee naar Spanje! ( Al laat ik die zonnebloemen maar thuis, is zo onhandig... )

Bij afscheid nemen hoort ook bedanken. Bedankt aan alle lieve mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat morgen mijn avontuur in Spanje kan beginnen! Speciale dank aan Oskar die mij de ruimte geeft om dit avontuur aan te gaan, ondanks de lange tijd die we al samen zijn.
Het thuisfront moet mij loslaten en ik hen. Voor mij is het denk ik gemakkelijker. Ik ga immers weg om nieuwe dingen te ervaren en nieuwe mensen te ontmoeten, maar Oskar en familie blijven achter in het vertrouwde Nederland. Gelukkig is de afstand Nederland – Spanje goed te doen, dat verzacht de pijn van het afscheid een beetje.

Ik vind het nu erg spannend worden, ben stiekem wel zenuwachtig!
Het scheelt dat ik op het vliegveld van Vigo wordt opgewacht door een medewerker van de organisatie die met mij samen de bus neemt naar Ourense. Daar wachten de andere 2 vrijwilligers en mijn mentor mij op. Eerst was het de bedoeling dat ik zelf de juiste bus zou nemen die me naar Ourense brengt, maar op het laatste moment kreeg ik bericht dat het op deze manier is geregeld. Wel zo geruststellend voor mij en het thuisfront dat ik word opgehaald.

P.S. Voor diegenen die het nog niet weten: je kunt linksonder op deze reispagina je emailadres achterlaten. Je krijgt steeds een email wanneer ik een nieuw reisverslag plaats. Zo blijf je op de hoogte van mijn avonturen!

P.P.S. Wil je mijn adres in Spanje weten? Stuur dan even een mailtje!

  • 31 Augustus 2012 - 12:59

    Ans En Hans Von Weersch Oirsbeek:

    Hoi Ingrid ,we wensen je veel succes en vel plezier tijdens jouw vrijwilligerswerk in Spanje,we hebben met grote interesse jouw berichten op ""ingridaventura"" gelezen,heel leuk geschreven allemaal,heel boeiend!.
    We zullen je blijven volgen ,bedankt voor de attente berichten en foto's.
    Nogmaals veel succes en de groeten aan Oscar ,van Tante Ans en Oom Hans

  • 31 Augustus 2012 - 13:18

    Moeder Marian En Vader Frank:

    Lieve Ingrid,

    We zijn onder de indruk van je afscheidsverhaal.
    We tellen af... en zijn bij het vertrek zaterdagochtend.

    kus xxxxx
    pap mam en Suus

  • 31 Augustus 2012 - 22:42

    Stéphanie:

    Hey Ingrid,

    Ik heb je net op de valreep nog een mailtje gestuurd :-)

    Ik meld me bij dezen aan voor de mailinglist!!!

    Mucha suerte ;-)



  • 01 September 2012 - 09:23

    Marian:

    Lieve Ingrid,

    Of je dit nog ziet, weet ik niet.. ik zie dat gisteren de grote afscheidsdag was.
    Daar was ik, net als een van bovenstaande schrijvers, ook van onder de indruk.

    Ik wens je een hele mooie en goede, verrijkende tijd toe!
    (Heb me net ook voor de mailinglist aangemeld, zodat ik niets meer mis.)

    Liefs, Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 31263

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: