Genieten - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Augustus 2012 | Nederland, Rotterdam

De Spaanse beginnerscursus is afgerond. Het certificaat van deelname binnen.
De laatste werkdagen zitten er bijna op. Nog 3 losse dagen te gaan.
Op mijn eigen, chaotische wijze ben ik begonnen aan een laatste to-do lijst voor vertrek.
Een aantal dingen van de lijst zijn, in een helder moment, al gedaan en kunnen al worden afgestreept.
Een greep uit de punten op de lijst:

- Muziek voor op mijn pc downloaden (voor moeilijke momenten, is fijn om dan vertrouwde (Nederlandstalige) muziek te horen)
- Een backup van mijn laptop maken, voor het geval dat.
- Een ‘vragen aan mijn mentor’ en ‘regelen bij aankomst’ document maken
- Voor de 2de keer de informatie (in Engels en Spaans) over de projecten die de organisatie doet lezen en mijn voorkeur(en) bepalen
- Informatie over de geologie van Galicië opzoeken. Hier was ik al een tijd terug mee begonnen, maar ik ben er nog niet klaar mee.
- Lezen hoe de Youth Pass werkt (is een document dat je later aan je CV kunt toevoegen, geeft een overzicht van wat je allemaal hebt gedaan)

De spreuk op deze reispagina zegt: "Follow your dreams, they know the way!” De opmerkingen “Enjoy the last days in Holland! Hehe” (toekomstige Portugese huisgenote) en “Het belangrijkste is dat je ervan gaat genieten” (Native docente van de Spaanse cursus) geven het al aan:
Nog 2 weken en dan begint een ander leven!

Ik kan me simpelweg nog niet voorstellen dat ik straks in Spanje zit.
Wat staat me te wachten?
Welke uitdagingen mag ik aangaan?
Wat ga ik allemaal leren?
Wie ga ik ontmoeten?
Zal ik die rappe Spaanse tongval kunnen volgen?
Ga ik al het bekende van hier erg missen?

Geen idee.
Ik laat het maar op me afkomen.
Ervan genieten ga ik in ieder geval zeker doen!