Dag 1 Odeceixe – Aljezur - Reisverslag uit Odeceixe, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu Dag 1 Odeceixe – Aljezur - Reisverslag uit Odeceixe, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu

Dag 1 Odeceixe – Aljezur

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 December 2015 | Portugal, Odeceixe

Dag 1 Odeceixe – Aljezur (18 km, makkelijk)

18 november 2015. We laten ons het ontbijt, dat bestaat uit heerlijke koffie met cake, fruit en broodjes, geserveerd door de gastvrouw van de B&B heeriljk smaken. Na nog wat gebakjes voor onderweg bij haar te hebben gekocht en wat proviand van de plaatselijke ‘mini mercado’ gaan we op weg. Oskar heeft mooie hoogtekaartjes van de routes uitgeprint en daarop is te zien dat de route van vandaag vrij eenvoudig is: een 100 meter stijgen om Odeceixe uit te komen en daarna is de weg helemaal vlak. De route is overigens (achteraf) erg saai: we wandelen de hele weg tot aan het eindpunt langs een kanaal. Gelukkig zien we buiten het kanaal de omgeving steeds veranderen. Een landelijk Portugal, verspreid liggende boerderijen, akkers, dennenbosjes en heide.

Wist je dat...
... we zgn ‘hangmatspinnenwebben’ hebben gezien
... een duizendpoot en sprinkhaan onze weg kruistten
... mountainbikers continu gewaarschuwd werden niet in het kanaal te vallen
... het gezegde ‘blaffende honden bijten niet’ door ons ernstig in twijfel werd getrokken
... er steeds piepkleine kikkertjes vanaf de kant het kanaal in sprongen
... we de ‘plons’ hoorden, maar de kikkertjes steeds niet konden vinden in het water
... er talrijke kleine vogeltjes onze wandeling met vrolijk gekwetter begeleidden
... we enkele andere mensen tegenkwamen onderweg
... het hostel In Aljezur gerund wordt door hippies
... de prijs van het ontbijt erg hoog was
... we bij het ontbijt echte Portugese zoete lekkernijen kregen
... Oskar vriendjes is geworden met de hostel hond