Dag 0 Faro - Odeceixe - Reisverslag uit Faro, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu Dag 0 Faro - Odeceixe - Reisverslag uit Faro, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu

Dag 0 Faro - Odeceixe

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 December 2015 | Portugal, Faro

Dag 0 Faro - Odeceixe

17 november 2015. Na een reisdag vanuit Faro met de trein en de bus worden we hartelijk ontvangen in het koude, maar kleine dorp Odeceixe. Dit dorp ligt ongeveer in het midden van de wandelroute GR11, die vanaf Lissabon naar Capo de San Vicente loopt. We gaan in 5 dagen wandelen van Odeceixe naar het eindpunt. Ons bed voor vanavond staat in een oud gerestaureerd huis dat 100 jaar oud is en de toepasselijke naam ‘Casa Antigua’ (=oud huis) draagt. We hebben een mooie, doch eenvoudige kamer met een hoog plafond. Het enige nadeel: het is er stervenskoud. Zoals wel meer huizen in Portugal kennen ze hier geen centrale verwarming. Dit huis en dus onze kamer heeft helaas zelfs geen kacheltje. Gelukkig vind ik nog een deken in de kast en in je kleding slapen is ook niet erg. We slapen beiden niet erg goed. Vanuit Nederland hebben we nog wat ziektekiemen meegenomen die er s’ nachts al hoestend en proestend uitkomen.