Hoe het zo gekomen is... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu Hoe het zo gekomen is... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu

Hoe het zo gekomen is...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 November 2015 | Nederland, Gouda

In het kader van ‘maak je dromen waar’ en ‘bucketlistwensen’ bespreek ik met Oskar om samen een backpack wandelvakantie te doen. Een vakantie waarin we niet alleen dagwandelingen zullen doen zoals ‘normaal’, maar waarin we met onze rugzak een tocht van enkele dagen wandelen. Wat kleding en eten draag je op je rug, in beweging zijn, samen beleven, genieten van de natuur ... Klinkt mij als een sprookje in de oren!

Ter voorbereiding schaffen we ieder een backpackrugzak aan. In de plaatselijke outdoor winkel worden we van advies voorzien en kunnen we een aantal rugzakken passen. Ik heb uiteindelijk een deuter rugzak speciaal voor vrouwen en Oskar een die de merknaam ‘osprey’ draagt. De verkoper is overigens geen goede verkoper, want “als we zaterdag niet terugkomen om de rugzakken op te halen vind hij het ook niet erg...” Oskar doet dat ook niet, want via internet bestellen betekent dat hij euro’s bespaart en aangezien Oskar daar wel oren naar heeft, is de keuze makkelijk gemaakt. Mijn rugzak koop ik er wel, al ligt dat niet aan het (gebrek aan) verkooppraatje van de verkoper.

We vullen de inhoud van onze rugzakken aan door wat we nog niet hadden aan te schaffen: mini verpakkingen van verzorgingsproducten, een paar outdoorshirts en twee sneldrogende handdoekken aan te schaffen. Alles verpakt in handige dichtritsbare plastic zakjes die makkelijk in gebruik zijn.

Een proefwandeling staat ook nog op de planning. We doen er uiteindelijk twee, eentje in de buurt (rondom de Reewijkse Plassen) en eentje in het wat meer in het oosten gelegen deel van Nederland (recreatiegebied ‘het Hulsbeek’ in omgeving van Hengelo). Onze ruggen en voeten blijken prima in staat om de ongeveer 8 kilo die onze rugzakken wegen te dragen. Nu nog zien of dat na 5 dagen ook nog zo is!

De keuze voor Portugal is overigens een simpele: als zon in november een criterium is, kom je al gauw uit aan een van de landen aan de Middellandse Zee.

  • 27 November 2015 - 17:11

    Ingrid Hollander-Mus:

    schitterend initiatief we zullen meer ervan morgen avond horen we blijven graag op de hoogte

  • 27 November 2015 - 17:42

    Marian:

    Interessant! Ik blijf je posts volgen.

  • 27 November 2015 - 17:55

    Ingrid :

    Euh en ik was me net aan het bedenken of mijn verhalen van de vakantie wel boeiend genoeg zijn om te vertellen... een wandelvakantie is qua verslag nogal saai, is ook iets anders dan mijn avontuur in Spanje natuurlijk... hmm ik bedenk me nog wel even.. wel leuk dat er in ieder geval 2 personen zijn die het willen lezen ;)

  • 27 November 2015 - 19:17

    Marian Von Weersch:

    Nou Ingrid, door jou zijn wandelverhalen heus niet saai, dat komt door de manier hoe je ze vertelt!

  • 27 November 2015 - 19:43

    Maria:

    Respect Ingrid voor je enthousiasme en de tijd die je er aan besteedt.
    Je geniet van het leven.
    Blijf vooral je dromen volgen.

  • 27 November 2015 - 21:10

    Heger:

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

  • 27 November 2015 - 21:11

    Esthet:

    Veel plezier!! Wij gaan ook altijd met de rugzak op vakantie, maar die doen we gauw af als we in het hotel zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 31009

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: