Dag 4 Carrapateira – Vila de Bispo - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu Dag 4 Carrapateira – Vila de Bispo - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu

Dag 4 Carrapateira – Vila de Bispo

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 December 2015 | Portugal, Carrapateira

Dag 4 Carrapateira – Vila de Bispo (22km, moeilijk)

21 november 2015. Ook deze etappe is best aardig qua kilometers: 22. De route is weer gevarieerd. We wandelen door groene valleien en over met heide begroeide plateaus.

Wist je dat...

... we 6x een rivier zijn overgestoken
... dat nog best een uitdaging is met zware bepakking op je rug
... we in een groen dal met een moestuin geluncht hebben
... we daar 2 bedelende poesjes tegenkwamen
... er daar ook een grafsteen lag van ene Rebecca die 26 jaar oud was
... we onze route vervolgden door een dorpje waarvan iedere voordeur een andere kleur en naam had
... we na een aantal keren flink klimmen een plateau bereikten
... daar de windmolens wel heel erg dichtbij stonden
... Ingrid gelijk hoofdpijn kreeg van het geluid
... we de laatste 4 kilometers een flinke regenbui over ons heen kregen
... ons hotel een binnenzwembad had
... we dat zwembad natuurlijk uitgeprobeerd hebben
... de serveerster van het ontbijt ons foto's van de verbouwing van het hotel liet zien
... ze ook het bekijken van een neolitische steen in de buurt aanraadde
... wij erachter kwamen dat dat toch niet op de route lag en we er daarom niet langs zijn gegaan
... wij ook niet heel erg van archeologie houden en dat dus niet zo erg vinden
... de mevrouw ons heel gastvrij fruit en snoepjes voor onderweg meegaf