Dag 3 Arrifana – Carrapateira - Reisverslag uit Arrifana, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu Dag 3 Arrifana – Carrapateira - Reisverslag uit Arrifana, Portugal van Ingrid - WaarBenJij.nu

Dag 3 Arrifana – Carrapateira

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 December 2015 | Portugal, Arrifana

Dag 3 Arrifana – Carrapateira (24km, moeilijk)

20 november 2015. Vandaag begint de zwaarste etappe van onze reis. We beginnen meteen met de eerste uitdaging: een flinke stijging om vanuit zeeniveau de berg op te komen onder het genot van een aardige regenbui. Handig: nu kunnen we gelijk de bij onze rugzakken geleverde regenhoezen testen. De rest van de route is bewolkt met af en toe een korte regenbui. Het is een gevarieerde afwisseling van steile klimmetjes mooie landelijke dalen.

Wist je dat...

... we maar gestopt waren met het tellen van het aantal dennenbomen onderweg
... Ingrid tijdens de lunch geschommeld heeft
... we grazende koeien en paarden tegenkwamen
... we soms flinke stukken moesten stijgen
... aangeplante dennenbomen tegenwoordig een onder stroom staand hek eromheen nodig hebben (Rennen ze weg? Willen Portugezen ze stelen?)
... we een huishoudartikelen- en autokerkhof zagen
... er veel arme Portugezen in caravans of zelfgemaakte bouwsels wonen
... veel van hun agressieve honden gelukkig aan een lijn liggen
... we pas na 18km een dorpje hadden waar we proviand in konden slaan
... we het de laatste kilometers zwaar hadden
... Ingrid bijna gebeten werd door een agressieve hond toen we onze overnachtingsplek in Carrapateira zochten
... Oskar dit met een ferme trap richting de hond kon voorkomen
... het dorp Carrapateira aan zee ligt en het er daarom continu waait
... we aten in een restaurant gerund door een visser
... de wijn er overheerlijk was
... het eten creatief werd opgediend
... de klassieke muziek onder het eten een bijzondere ervaring was
... onze slaapplek eenvoudig was
... we een superuitgebreid ontbijt kregen

• 06 December 2015 - 08:47

Esther:

Hoi, geniet ervan! Stoer hoor zo'n vakantie. Hier stormt het inmiddels.
    En kijk uit voor de honden ...

• 06 December 2015 - 09:31

Marian:

Leuk om te lezen.
    Alleen.. ik zie geen foto's bij dag 2 en 3. Ligt dat aan mijn computer, of komen ze nog?