De laatste stappen - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu De laatste stappen - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Ingrid - WaarBenJij.nu

De laatste stappen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

28 Juni 2013 | Spanje, Ourense

Vrijdag 28 juni. Vandaag de laatste keer naar kantoor geweest. Dat voelde raar, wetende dat ik die route niet meer hoef te lopen en alle andere vertrouwde dingen die horen bij het werken bij Amigos da Terra.

Gisteren een afscheidspicnic gehad in het park naast de Romeinse brug. Zoals gewoonlijk nam iedereen iets van eten mee. Ik had pannenkoeken gebakken. Ik vond het fijn dat er veel mensen waren, zelfs mensen die vaker een drukke agenda hebben waren er deze keer bij. Ik heb nog even een kleine bedank-speech gehouden.

Deze week de laatste dingen afgerond: de laatste mails beantwoord, mijn werkzaamheden voor het congres overgeheveld aan Maria en Florence, de Youth Pass geschreven in 3 talen, het verplichte eindrapport geschreven in het Spaans, een laatste blog voor het EVSblog van Amigos da Terra geschreven, nuttige documenten van mijn werkzaamheden bij AdT opgeslagen op een dvd en.... de video die Lucas gemaakt heeft over onze EVS ervaring bekeken. Hij is echt geweeeeeeeeeeldig!!! Ziet er heel professioneel uit! En hij heeft zelfs een van mijn teksten die ik zei tijdens een van de presentaties over onze EVS-ervaring gebruikt in de video. Ohja.... en mijn artikel komt ook nog in de krant te staan! Dat vind ik wel stoer!

Ik heb met een tevreden gevoel (en een teleurstelling om een klein dingetje) mijn EVS tijd bij Amigos da Terra afgesloten. Vanavond nog een laatste keer naar een braderie en concert in de stad met Florence en Rose.

Morgen begint mijn allerlaatste avontuur hier: ik ga de camino lopen vanaf Cea tot Santiago de Compostela. Het stuk van Ourense naar Cea heb ik in de Paasweek samen met Florence, Edu en Cesare al gelopen. Op deze manier begin ik met een relaxter gevoel aan de camino en kan ik meer genieten van de route. Deze camino heet ‘Sanabrés’.

Zeker weten dat ik volgende week woensdag nog een laatste berichtje op het blog plaats over de camino en de reis naar Nederland.
Bijna naar huis daar ben ik nu wel aan toe!!!

Tot gauw lieve mensen in Nederland!!

Lieve groeten uit Ourense!

  • 28 Juni 2013 - 21:37

    Marian :

    De camino... pasgeleden was er bij ons in de bieb een presentatie over, door drie mannen die 'm helemaal gelopen hadden. Heel interessant. Ik heb dus nu wel een klein beetje een idee wat jij allemaal gaat zien. Heel veel succes!

    Het zit er bijna op, wat heb je veel meegemaakt en wat ben je gegroeid!

    Liefs, Marian

  • 28 Juni 2013 - 21:55

    Maria:

    Geweldig mooi naslagwerk neem je mee. Een mooi bewijs van je kunnen en bijzonder Curriculum Vitae voor je toekomstige werkgever :)))) Veel inspiratie voor onderweg gewenst.
    liefs Maria

  • 29 Juni 2013 - 00:36

    Oskar:

    Fijn dat je het nu hebt afgerond. Kun je optimaal genieten van de wandeling. Ben benieuwd hoe dat je af zal gaan. Als het bevalt kunnen we volgend jaar de GR20 doen. ;)

  • 29 Juni 2013 - 00:56

    Janneke:

    Neem je nog AT&T leuks mee uit het land voor ons.
    Xxx j


    je janneke

  • 29 Juni 2013 - 06:50

    Esther:

    Fijn dat je je avontuur eindigt met zo'n mooie wandeling! Afscheid zal wel even lastig zijn geweest. Alvast Een goede reis terug gewenst en tot de 13e!
    Liefs, Esther

  • 29 Juni 2013 - 16:19

    Frank:

    Lieve Ingrid,

    Een waar avontuur afsluiten met een pelgrimstocht; de laatste stappen met je rugzakje en terug in Nederland met een grote rugzak vol verhalen, kennis, ervaringen en een taal rijker!
    Ik heb genoten van al je blogverhalen, mails sms-jes, foto`s, filmpjes etc. en zal nog lang nagenieten.

    Bedankt voor je inzet en doorzettingsvermogen.
    Ben trots op je!

    Groeten en alvast een goede reis terug en tot gauw

    Dikke poen (kus) liefs, pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Hartelijk welkom op mijn reispagina! Hier kun je lezen over mijn buitenland avontuur: ik ga 10 maanden vrijwilligerswerk doen in Ourense (noord-west Spanje) bij een organisatie die milieu educatie projecten voor kinderen, jongeren en volwassenen organiseert. Ik vind het leuk als je laat weten dat je hier bent komen kijken. Saludos! Ingrid

Actief sinds 09 Juni 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 31008

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 26 November 2015

Wandelvakantie Portugal

01 September 2012 - 30 Juni 2013

Op avontuur in Spanje

Landen bezocht: